20 tipp a hatékony kategóriaoldalért
Egy webáruházban a kategóriaoldal olyan, mint a körforgalom. A látogatónak rengeteg lehetősége van arra, hogy eldöntse, merre menjen. Neked pedig az a dolgod, hogy maximálisan segítsd a látogatót a döntésben, hogy merre haladjon tovább. Mi pedig azzal segítünk neked, hogy mutatunk 20 tippet a hatékony kategóriaoldalért!
A kategóriaoldalaknak releváns termékeket és ösztönző ajánlatokat kell tartalmaznia, mindezt a megfelelő elrendezésben, kiegészítve a felhasználói élmény növelésével. Ez a 20 tipp segít abban, hogy csúcs szuper kategóriaoldalad lehessen:
1. Szűrők használata
Elengedhetetlen, hogy a látogatók rá tudjanak szűrni egy terméklistára, így gyorsítva meg a keresési folyamatot és így téve könnyebbé a vásárlás böngészési szakaszát. Ám a szűrőt ne helyezzük el olyan kategóriáknál, ahol megzavarja a termék megjelenítését, és nem nyújt segítséget a kereséshez, mert ez bizony a konverzió csökkenéséhez vezethet.
2. Kategória sorba rendezési lehetőségek
Kövessük a hagyományos sorba rendezési elveket. Vagyis: ár, abc, listához adás dátuma, legnépszerűbb termékek, vásárlói értékelések, vagy akár a megtakarítás mértéke szerinti sorba rendezés.
Arra külön figyeljük oda, hogy a látogató maga állíthassa be, hogy csökkenő vagy növekvő sorrendben jelenjenek meg neki a termékek.
3. Sorba rendezési funkció elhelyezése
Növeli a használhatóságot, ha a terméklista alján is van lehetőségünk rendezési szempontot állítani.
4. Alapértelmezett sorba rendezés
Amikor egy webáruház (legyen akár B2B webáruház vagy Opencart webshop) kilistázza a termékeket, azt egy alapértelmezett sorba rendezési parancs alapján teszi. Ezért kell úgy beállítanunk, hogy alapértelmezettként a kiemelt vagy a legnépszerűbb termékek legyenek beállítva, vagyis ezáltal egy adott kategóriában ezek a termékek lesznek a legjobb helyeken. Erre azért van szükség, mert jó eséllyel a látogatók is ezeket a termékeket keresik.
5. Sorba rendezési és megjelenítés beállítások elmentése
Amikor a látogató átkattint egy másik kategóriaoldalra, vagy csak visszatér onnan egy termékoldalról, akkor célszerű ugyanazokat a megjelenítési és sorba rendezési szempontokat használni, amiket már előzőleg beállított. Így könnyebb lesz a böngészés és nem kap agyérgörcsöt, hogy kezdheti elölről a keresést.
6. Terméklisták kezelhetősége
Tilos az összes terméket egy oldalon megjeleníteni (ahogy az Opencart vs Magento cikkben is írtuk), mert az lassítja az oldalbetöltődést és akkor megint csak agyvérzést kap a látogató. Inkább válasszunk egy adott elemszámot, pl.: 15-20, amelyet megjelenítünk. De azért hagyjunk pár választási lehetőséget a látogatónak, hogy eldöntse, mennyi terméket akar látni egy oldalon. Továbbá könnyíthetünk a dolgán „előző” „következő” gombokkal, oldalszámozással és egyáltalán, hogy mennyi oldalból áll az adott terméklista és azon mennyi termék van.
7. Rács vagy listanézet?
Két lehetőségünk van arra, hogy nézzen ki a kategóriaoldalunk. A rácsos elrendezés általában akkor passzol, amikor egy jó minőségű kép segítségével majdnem az összes lényeges kérdést megválaszolhatjuk, ami a látogatókban felmerülhet, és ennek okán csak minimális szöveg kell.
A listák akkor jöhetnek szóba, amikor több információra van szüksége a látogatónak ahhoz, hogy különbséget tegyen a termékek között.
8. Termékek kiemelése
Érdemes kiemelni akciós, népszerű, speciális vagy bármilyen termékeidet a kategóriaoldalon, képpel és részletesebb leírással.
9. Banner a terméklista fölött
Használd ki a terméklista és a főmenü közötti területet egy termék vagy termékcsoport „reklámozására”, például váltakozó bannerekkel, hogy többféle terméket is bemutathass.
10. Utoljára megtekintett termékek
Könnyítsd meg a navigációt azzal, hogy az alcímben szereplő funkciót a kategóriaoldalra is kihelyezed.
11. Kategória leírások
Amennyiben a kategóriáik magyarázatra szorulnak, vagy csak igyekszel több vágyat ébreszteni a termékeid iránt, akkor használj kategória leírásokat. Nem mellesleg ez besegít a kategóriaoldalak keresőoptimalizációjába is.
Ha a leírás túl hosszú, akkor rejtsd el a szöveg nagy részét, és csinálj oda egy „tovább a teljes cikkre” gombot.
12. Visszajelzés
A visszajelzés baromira fontos. Érd el, mondjuk egy a terméklista alján kihelyezett”Megtalálta, amit keresett?” panellel, ahova írhatnak a látogatók.
13. Szemet kiszúró kereső mező
Borzasztóan lényeges, hogy oldalad keresője mindig szem előtt legyen és ez a kategóriaoldalra is vonatkozik.
14. Címkék használata
Egyes termékeknél megcímkézhetjük a képeket, így emelve ki egy termék különlegességének.
15. Ár- és készletinformációk mutatása
Ne csak a termékoldalon, hanem a kategóriaoldalakon is jelenítsük meg ezeket:
Termékárak : Ne keljen a látogatónak az árak után keresgélnie, ezért legyen mind két oldalon.
Készletinformáció: Jelezzük, hogy raktáron van-e az adott termék, ha ruha, akkor azt is, hogy milyen méretek és színek állnak rendelkezésre. Ha nem akarunk mindent agyon részletezni, akkor jó megoldás lehet a kurzorra felugró részletező ablak.
16. Alacsony készletszint jelzése
Pirossal, hupililával, mindegy mivel, de jelezzük feltűnően, ha, már csak egy darab van az adott termékből. Nemcsak hasznos infó, hanem felkelti a sürgősség érzetet is a látogatóban.
17. Termék-összehasonlítás
Ha van oldal, ahol a legkönnyebben használható ez a funkció, akkor az a kategóriaoldal lesz, rögtön a termékképek mellett egy kis dobozban.
18. Kívánságlista
Amennyiben használsz kívánságlistát, akkor old meg, hogy a kategóriaoldalról a listába lehessen tenni a terméket.
19. Kosárhoz adás gomb
Helyezz el a kategóriaoldalon is ilyen gombot. Ezzel kikerülhető a termékoldal, és lerövidítheted a vásárlói folyamatot.
20. Ingyenes szállítás
Ne csak a termék-, hanem a kategóriaoldalon is hirdesd óriásbetűkkel, ha egy terméket ingyenesen szállítasz, vagy milyen feltételekkel, pl. 5000 Ft vásárlás felett. Erre úgy cuppannak az emberek, mint piranha a húsra.
©Copyright, Galocaffe