B2B webáruház fejlesztés: különleges segítsék tőlünk, csak NEKED

Milyen egy jó és megfelelően működő, megannyi szuperprecíziós funkcióval és differenciált működési rendszerrel rendelkező B2B webáruház a 21. században? A válasz természetesen az, hogy olyan, ami mind a webshoptulajdonos cég, mind pedig az ügyfélkör minden kérdésére azonnal választ tud adni, minden kérésére könnyen reagálni tud, miközben az egyedi igényeket is rövid időn belül képes kezelni. A Galocaffenál úgy gondoljuk, hogy ez a három dolog elsőrendűen fontos a sikerhez. A sikerhez, amely egyre több megrendelésben és egyre jobb ügyfélkapcsolatokban mérhető majd egy jól menedzselt folyamat végén. 

Webáruházak jelenléte manapság már a B2B, azaz a vállalatok közötti kereskedelmi szektorban is megkerülhetetlen, hiszen a digitális világ térhódítása napról napra erőteljesebb lesz. A fejlődés úgy tűnik, hogy megállíthatatlan trend lett. Aki kimarad belőle, az sokat kockáztat.

A koronavírus-járvány 2020-tól hatalmas lökést adott a transzformációnak. Így egyáltalán nem puffogtatunk felesleges lózungokat, ha kijelentjük, hogy a közeljövőben egy vállalat nehezen tud majd boldogulni a magyar vagy éppen a világpiacon abban az esetben, ha nem rendelkezik internetes jelenléttel.

Egyes, merészebb prognózisok szerint 2023-ra a hazai internetes kereskedelem megduplázódhat, így pedig a forgalma elérheti a 2000 milliárd forintot is. Ez pedig hatalmas összeg, nem babra megy a játék. Te pedig ebben a folyton változó intenzitású versenybe csak akkor tudsz kellő súllyal belépni (vagy éppen talpon maradni), ha van egy stabilan, megbízhatóan működő, illetve a megfelelő funkciókkal felvértezett webáruházad.

Ebben a cikkünkben a Galocaffenál a B2B webshopok fejlesztésénél szem előtt tartott rendszerezési és fejlesztési elvekről fogsz számtalan hasznos információt kapni, illetve mutatunk majd neked rengeteg példát is, amelyek segítségével könnyebben el tudod majd dönteni, hogy a te ügyefeleidre és termékeidre szabott B2B áruházad milyen legyen. Vagy éppen ahhoz kaphatsz kapaszkodókat, hogy milyennek kellene lennie a már létező webáruházadnak.

Ha érdekel a Galocaffe ajánlata, jelentkezz az oldalunkon, és tartunk számodra egy ingyenes demót is, amelynek keretében bemutatjuk, hogyan működik a rendszerünk. De először is mindenképpen ajánljuk, hogy olvasd végig most következő cikkünket, amelyben már alapból számtalan fontos információta találhatsz.

Elmondjuk a lényeget, hogy aztán ízekre szedhessük cikkünk további részében

Korábbi cikkeinkben sorra vettük lépésről lépésre, hogy milyen egy jó webshop, melyek a legfontosabb fejlesztési tényezők egy jól működő netes áruház kialakításakor, illetve azt is megnéztük ezzel kapcsolatban, hogy milyen módon kell tálalnod a felhasználóidnak a termékeidet, hogy biztoss lehess a sikerben.

Fontos a dizájn, fontosak a különböző keresési funkciók, szűrők, illetve megkerülhetetlenek az oldalba integrált marketinglehetőségek is, amelyek segítségével könnyebben tudsz potenciális vásárlókat szerezni, illetve a már meglévő vásárlókörödet is könnyebben tudod remarketingelni.

A B2B webáruházak azért nagyban különböznek az interneten fellelhető egyéb, céges webshopoktól.

De mégis mi a legfontosabb egy B2B webshop létrehozásakor?

Itt a hangsúly a funkcionalitáson van, egy viszonteladó minden egyéb külcsínnél jobban értékeli a nagyszerű belbecset, hogy az áruházadat a számára legkedvezőbben tudja használni, hogy a webshop mindenben segítse őt. Még akkor is, ha nagyon egyedi kívánságai adódnak.

A Galocaffenál több tucat B2B webáruház fejlesztésében vettünk már részt, így tudjuk, hogy milyen funkciók tesznek “kiemelkedően jól használhatóvá” egy ilyen webshopot. A B2B webáruház ugyanis speciális fejlesztés igényel, szisztémákban, kapcsolatokban és kategóriákban kell gonolkodnod, így pedig különleges szempontokat kell szem előtt tartanod a fejlesztésnél.

Mi ebben segítünk neked. Most pedig néhány egyszerű és látványos példán keresztül meg is osztjuk veled az eddigi tapasztalatainkat és tudásunkat.

A B2B webáruház ugyanis egy zárt felület, egy zárt szisztéma, egy zárt ökoszisztéma, sajátos szabályokkal, kötelezettségekkel és lehetőségekkel. A rendszert ugyanis nem szokványos felhasználók kezelik, hanem a viszonteladó partnerek tudják használni a saját fiókjuk segítségével.

Hogy jól működjön egy ilyen összetettebb rendszer, az átgondolt tervezést, rengeteg munkát, és sok fejlesztést igényel. A fejlesztés sikerében pedig oroszlánrésze lesz az előzetes igényfelmérésnek is, amikor TE velünk konzultálva eldöntöd, hogy pontosan mire is van szükséged.

Mivel, ha mi a te cégedet már kellő mélységben ismerjük, és te is képben vagy a lehetőségeidet, illetve a mi ERŐSSÉGEINKET illetően, akkor onnantól kezdve már indulhat is a megvalósítás.

Nézzük most könnyen áttekinthető formában, pontokba szedve is, hogy milyen fontos fejlesztési igényekre gondolunk.

Vállalatirányítási rendszer integráció

Ez az első és legfontosabb lépés.

Egy B2B webáruház legfőbb hajtómotorja a vállalatirányítási rendszer, amely kezeli többek között azt is, hogy milyen viszonteladóink vannak. A rendszer segít, hogy a viszonteladóinkhoz különböző árakat tudjunk majd rendelni.

 

A vállalatirányítási rendszert integrálni kell majd a webáruházba. Ilyen vállalatirányítási rendszer az Apolló, a Vectory, vagy éppen az SAP Business One.

Az összes árat, akciós árakat, valamennyi kedvezményt, illetve a különböző vevőcsoportokat innen húzzuk be a webshopunkra. A vállalatirányítási rendszer szakszerű intergrációja tehát az egyik kulcsmomentum a webáruházunk fejlesztésénél, illetve a jövőbeli hibamentes működést illetően.

Miért fontos ez?

Mivel ez képezi az egész szisztéma alapját. Ez az alap, amire épül a többi fejlesztés és funkció is.

Ha van egy vevőnk, akihez hozzárendeltünk már egy egyedi felhasználónevet, neki saját attribútumai is lesznek. Így neki más jogosultságokkal kell rendelkeznie a webáruházunkban, mint mondjuk egy második vagy harmadik felhasználónak. 

Más árakat, más kedvezményeket fog tehát látni. De mi a Galocaffenél például azt is le tudjuk fejleszteni, hogy más szállítási vagy éppen eltérő fizetési módokat lásson, mint a többi felhasználónk.

A legtöbb esetben az azt jelenti, hogy dinamikusan változó viszonteladói csoportokat hozunk létre, amelyeknek különböző jogosultságaik lehetnek. Az egyik csoportból pedig különböző, előre eldöntött beállítások alapján léphetnek át az egyes vevők a másik csoportokba.

Dinamikus rangsorolási modell

Csak egy egyszerű példa.

Beállíthatjuk a kedvezményeket költés alapján. Ez azt jelenti, hogy X ezer forint elköltése után a “Viszonteladó1” csoportban van a vevőnk, viszont Y összeg elköltése után már a “Viszonteladó2” csoportban találjuk.

Mindez persze automatikus, hiszen nálunk a Galocaffenál van egy rendszerünk, ami külön figyeli a költéseket, amelyek alapján a csportrangsorolások történnek. Sőt, egy másik rendszer ezzel párhuzamosan azt is monitorozza, hogy a költések mennyi idő alatt zajlanak. 

Így pedig az is megeshet, ha bizonyos időn belül nem ér el egy bizonyos mennyiségű költést a kuncsaftod, akkor a rendszer automatikusan visszarangsorolja a vásárlódat. 

Épp ez az, amit dinamikus rangsorolási modellnek is hívhatunk.

Egyedi listák?

Biztosan felvetődött benned kérdésként ezek után, hogy csupán költések alapján lehetséges-e csoportokat létrehozni? Hiszen egy csomó alkalommal más és más, valami egészen egyedi kell, hogy legyen a csoportbeosztások rendezőelve.

A válasz egyértelműen az, hogy nem. Hiszen lehetséges teljesen egyedi kategóriacsoport létrehozása is, amely például különleges privilégiumokat élvező viszonteladóra van szabva.

Ez a különleges vásárlónk tehát “Viszonteladó1” és “Viszonteladó2” csoportokon kívül lesz, egyedi árakkal és kedvezményekkel rendelkezik majd, illetve unikális jogosultságokat fog élvezni.

Galocaffenál alkalmazott rendszer ugyanis alkalmas arra, hogy kategóriánként vagy termékenként fix áras vagy százalékos kedvezményt adjon a vásárlóknak.

Ezzel a fejlesztéssel pedig könnyen elérheted, hogy egyes vevőid, viszonteladóid más-más áron juthassanak hozzá a termékeidhez. Egy “szélsőséges”, nem szokványos helyzetben tehát az is lehetséges, hogy minden vevődnek egyedi besorolása legyen.

Egyedi nyitóoldalak?

A különböző csoportok és jogosultságok megléte azt is eredményezi, hogy a usereid nem ugyanazt fogják látni, ha belépnek az webshopodra.

Egyszerűen ez annyit tesz, hogy nem mindenki ugyanazt a nyitólapot fogja látni, hanem ez is dinamikusan változik, mivel nálunk arra is lehetőséged van, hogy egy-egy csoport esetén a vásárlók különböző frontoldalakat lássanak, amikor belépnek az oldaladra.

Hogy ez mit jelenthet pontosan?

Annak a függvényében, hogy a vásárlód “Viszoneladó1” vagy éppen “Viszonteladó2” csoportba tartozik, számára a webshopon más menüpontok, opciók, csomagajánlatok, szállítási módok, fizetési módok lesznek elérhetők.

A szállítási módnál például úgy működhet ez élesben, hogy ha valaki egy magasabb viszonteladói csoportban van, akkor számára, B2B webshoptulajdonosként biztosíthatunk kedvezményesebb szállítási modellt, amely jelenthet kedvezményt árakban százalékos elosztással, illetve fizetési határidő kitolásával is. Például 30 napos fizetési határidő megadásával, míg mondjuk ezek az úgynevezett “kiváltságok” egy alacsonyabb viszonteladói csoport tagjaira már nem vonatkoznak.

Egyszerű beállításokkal te döntheted el tehát, hogy kire, milyen feltételek vonatkozzanak a webshop használata során.

Egy másik példa lehet erre a funkcióra, hogy az egyes, “kitüntetett helyezetet élvező” felhasználóidnak megengedjük, hogy a kamionjaikkal beálljanak a ranktárunkhoz, és mi bepakoljuk a megrendelt terméket a járművekbe, míg egy másik, alsóbb kategóriákba tartozó vevődnek például csupán a GLS-féle szállítási mód marad lehetőségként a rendelések során.

Szállítási módok alapján díjazás

B2B webshop fejlesztési cikkünk egy leghangsúlyosabb eleme, kell hogy legyen az a rész, amelyben a különböző viszonteladók szállítási díjainak kalkulálásáról értekezünk.

Most éppen itt tartasz az írásban.

Szállítási díjat tudunk súly, kosárérték, termék, termékkategória és kilométer, azaz távolság alapján is meghatározni. Ráadásul a mi rendszerünkkel lehetséges irányítószám, ország, régió, illetve város alapján eltérő szállítási díjakat is kalkulálni.

A Galocaffe által korábban fejlesztett Unischo.hu webáruháznál például az egyes hulladékgyűjtők, kukák és szemetesek rendelésénél a rendszer az árszámítás kapcsán figyelembe veszi a termékmennyiségnél azt is, hogy melyik megyébe rendelünk. 

Ez az úgynevezett distance alapú árazás.

Így például attól függően, hogy a webshopraktár és viszonteladó raktára között mekkora távolság van, az árak között nagy különbség lehet vevőként is.

Ezzel a szállítási metodikával, amit mi már alapból beleapplikálunk a rendszerekbe, ez a különbség könnyen forintosítható is.

Más kedvezményeket is adhatunk?

Igen. Például úgynevezett skontó, tehát határidőn belüli ellenérték megtérítési kedvezményt is adhatunk a webshopjainkban vásárolt tételekre. Így, ha az ügyfeled 8 napon belül minden számlát kiegyenlít, a gyorsaságáért cserébe 3 százalék kedvezményt kap. 

Szinkronizáció oda és vissza is

Sokan azt gondolják, hogy a webshop és a vállalatirányítási rendszer között csupán egyoldalú szinkronizáció folyik. A valóságban azonban ez a folyamat nem úgy zajlik, hogy mi csak átvesszük a rendszerből a termékeket, kategóriákat, akciókat, készletet, illetve az akciós árakat, hanem minden visszafelé is szinkronizálódik.

Egy új user webshopon történő regisztrációja esetén ezzel a lendülettel bekerül magába a vállalatirányítási rendszerbe is, illetve ha a webáruházon keresztül egy új rendelés érkezik, az is azonnal be tud kerülni a vállalatirányítási rendszerbe, amely így rögtön ki is tudja küldeni a számlákat.

Összegzés előtt

Posztunk végére talán rájöhettél, hogy igazából három egyszerű feltételnek kell teljesülnie, hogy B2B webáruházad (szinte) megközelítse a tökéleteset, amely annyit jelent, hogy mind neked, a cégtulajdonosnak, mind pedig a viszonteladóidnak a használat során minden passzentosan történik.

Nincs fennakadás, nincs megakadás. Csupán egy rendszer van, amely könnyen és átláthatóan kezelhető.

Fontos tehát a vállalatirányítási rendszer szakszerű integrációja, egy dinamikus rangosolási modell megléte, illetve az is, hogy minden egyedi ügyféligényt rövid időn belül kezelni tudjunk.

Nekünk erre egy kész rendszerünk, kész megoldásunk van, és nem a nulláról kell kezdeni a fejlesztést.

Hogy ez miért jó még neked?

A rendszer megléte és működése, illetve a számtalan referenciamunka nemcsak arról árulkodhat neked, hogy egy jól bevált, jól működő, számtalan előnnyel és hasznos funkcióval felruházott fejlesztésről van szó a Galocaffénál, hanem egyben azt is jelenti, hogy számos konkurensünk előtt járunk, akik csak most kezdenek bele B2B webáruházak fejlesztésébe. 

Nekik a nulláról kell felhúzni egy működő rendszert, kevesebb tapasztalattal, így pedig nagyobb hibalehetőséggel, több tesztelési kellemetlenséggel kell számolnod. Míg nálunk minden készen van, így pedig a fejlesztés ára is töredéke lesz annak, amelyet egy másik webshopokat fejlesztő cég elkérhet tőled.

Összegzés

Talán a következő kérdés már csak az, hogy mikor veszed fel velünk a kapcsolatot? Bízunk benne, hogy posztunk meggyőzött a hezitálás közepette, hogy B2B webáruházadat velünk fejlesztesd le.

Hiszen számtalan B2B webshop fejlesztése tartozik a portfóliónkba, több tucatnyi weblap között olyan nagy, többmilliárdos árbevétellel rendelkező cégek is, mint a Kaqun vagy a Spiritdrink online shopok is. Számtalan jól működő megoldás, egyedi integráció, és kipróbált funkció ékesen bizonyítja évtizednyi tapasztalatunkat OpenCart webáruház és B2B webshopok fejlesztése terén is.

Hogy pedig még jobban megkönnyítsük a döntésedet, nézzetek be a dicsőségcsarnokunkba ahol megnézheted azt, hogy még milyen egyéb webáruházak készültek nálunk a hosszú évek alatt, amióta webshopfejlesztéssel foglalkozunk. 

Hisszük, hogy a mi rendszerünk egy nagyszerű megoldás lehet a te számodra is, ha B2B webáruház fejlesztésében gondolkozol. Bízunk  benne, hogy a fentebb részletesebben kifejtett gondolatok és példák után még rengeteg kérdés maradt benned (ez így természetes), illetve újabb lökést kaptál, hogy végre igent mondj a digitalizációra, amely egy hatalmas lehetőség lehet neked, hogy felpörgesd az üzleted és a bevételed.

Ajánló

Csatlakozz a Galocaffe facebook csoportjához a WK Mastery-hez: https://www.facebook.com/groups/775366509492224

 

Ha szeretnél a többi partnerünkkel együtt kérdéseket feltenni akkor megteheted facebook oldalunkon: https://www.facebook.com/galocaffe/

Amennyiben minket választanál a weboldalad elkészítésére, csak írj az oldalunkon felugró chat ablakba vagy hívj minket telefonon.

A szerzőről

Gál Péter már 10 éve van a reklámszakmában
, online marketingben és a webshop fejlesztésben. Cége a  Galocaffe a legnagyobb vállalkozások partnere a webfejlesztésben. Büszkeséggel mondhatjuk el, hogy nagyon kevés olyan iparág van amiben az elmúlt 10 évben nem volt szerencsénk belekóstolni. 1000 cég, 1000 féle üzlet 1000 féle probléma. Ami közös, hogy szinte mindig sikerült profitot növelni.

Gál Péter

A Galocaffe alapítója és vezető tanácsadója

További cikkek

10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak

10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak

10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak A sikeres és jövedelmező webáruházhoz elengedhetetlen, hogy folyamatosan modernizálódj, pörögj és friss legyél. Tudnod kell, …

Elolvasom a teljes cikket →
A legjobb külföldi webáruház blogok

A legjobb külföldi webáruház blogok

A legjobb külföldi webáruház blogok Ha igazán penge és sikeres webáruház tulajdonos akarsz lenni, akkor bizony nem árt képezni magad és megkukkolni azt, mitől megy …

Elolvasom a teljes cikket →
20 tipp a hatékony kategóriaoldalért

20 tipp a hatékony kategóriaoldalért

20 tipp a hatékony kategóriaoldalért Egy webáruházban a kategóriaoldal olyan, mint a körforgalom. A látogatónak rengeteg lehetősége van arra, hogy eldöntse, merre menjen. Neked pedig …

Elolvasom a teljes cikket →