Opencart vs Magento - Melyiket is válasszam?

OpenCart vagy Magento? A válasz és a győztes is egyértelmű! Vagy talán nem is annyira egyértelmű? Be kell, hogy valljuk, hogy a nagyobb hatás kedvéért egy kis duplacsavarral kezdtük a cikkünket, hiszen 2021-re nagyon megváltoztak a tartalomfogyasztási szokásaink. Rakétagyorsasággal szeretnénk tudni mindent, azonnal választ akarunk a Google-be bepötyögött kérdéseinkre. Még akkor is, ha olyan összetett és pénztárcánkra menő dologról van is szó, hogy vállalkozásunk számára melyik lehet a legjobb webáruház rendszer megoldás. A válasz csak akkor lehet egyszerű, ha kicsit szofisztikált módon járjuk körbe a címben feltett kérdést.  

Az is megeshet, hogy a válasz előkerítése még így sem lesz nagyon egyszerű, viszont a cikk végén van számodra még egy olyan ajánlatunk, ami tényleg ingyenes, és ha kihagytunk volna a cikkünkből valami számodra fontosat, akkor nyugodtan megkérdezheted tőlünk azt is.

Ha már eldöntötted, hogy mindenképpen szeretnél magadnak és termékeidnek egy webáruházat, merthogy 2020 és 2021 trendjeit látva tudod, hogy a jövőt csak úgy írhatod tovább, ha erre az útra lépsz, a következő dilemma az, hogy milyen webshop rendszert válassz.

A döntés nem egyszerű, és alapos mérlegelést igényel.

Minden helyzet egyedi, minden webshop unikális, így tehát a válasznak, vagy éppen válaszoknak is személyre szabottaknak kell lenniük. Elsősorban tehát arra a kérdésre keressük a választ, hogy NEKED melyik webáruház motor lehet az ideális a céged és termékeid számára.

Merthogy mind az OpenCart mind pedig a Magento rendszer kiváló megoldás lehet, csupán a céljaiddal és erőforrásaiddal kell tisztában lenned, hogy meghozhasd a felelősségteljes döntést.

OpenCart és Magento?

Rengeteg webshopfejlesztő cég hasonlítja össze a két webáruház motort, és írnak róluk egyértelműen részrehajló és erősen PR-szagú blogposztokat. Megtehetik, hiszen a két rendszert össze lehet hasonlítani, és össze is kell. Ez az emberi útkeresés egyik hajtómotorja, már az ókori filozófusok is úgy gondolkodtak, hogy egy dolgot csak valamihez mérten lehet értékelni, hiszen önmagában mindig minden csak saját magával lesz egyenlő. Csakis saját maga mértéke lesz az értéke. 

Ez pedig könnyen tévútra vezethet téged, miközben a pénztárcád bánhatja leginkább, hogy rossz helyeken tájékozódtál.

Jelen esetben, ha ezt a cikket olvasod, nagy DÖNTÉS ELŐTT ÁLLSZ, így az a legjobb, ha az összehasonlítás során kérdéseket teszünk fel, és azokra próbálunk válaszokat adni a két rendszer kapcsán. 

Biztosak vagyunk benne, hogy neked is ezek a dilemmák járnak a fejedbe, és mindeddig egy őszinte blogposztot kerestél, amelyben nem az a leggyakrabban szereplő kulcsszó, hogy legjobb. Ehelyett tele van kérdésekkel, kérdőjelekkel, és persze válaszokkal, megoldási javaslatokkal és rengeteg segítséggel is.

Most lehet, hogy újdonságot fogunk nektek mondani, de az OpenCart és a Magento tulajdonképpen hasonló rendszerek, mind tudásban, mind funkciókban, mind pedig lehetőségekben.

A különbség a léptékben van. 

Igazából a különbségről te tudsz a legtöbbet beszélni majd, hiszen te ismered legjobban a saját termékeidet, cégedet, illetve te vagy tisztában a legjobban a lehetőségeiddel, a büdzséddel, illetve te tudod legjobban vállalatod hosszú és rövidtávú jövőképét is.

Ha röviden szeretnénk tehát válaszolni arra a fentebb már többször feltett kérdésre, hogy mi a különbség az OpenCart és a Magento rendszerek között, akkor egy olyan érdekes válaszra fog kifutni a gondolatmenetünk, hogy igazából semmi lényeges.

A különbség ott keresendő, hogy mekkora céged van, illetve, hogy milyen rendszereket kell kezelnie a webshopod motorjának.

Nevezzük nevén a gyereket!

Az évi 300 milliótól néhány milliárd árbevételes cégeknek az OpenCart tökéletes megoldás lehet. 

Mégis miért?

A cikkünk további részében azt járjuk körül részletesen, példákkal illusztrálva, hogy milyen, elsőre apróságoknak tűnő dolgokra kell jobban figyelned, amelyek alapján könnyen el tudod dönteni, hogy neked az OpenCart megfelelő lesz-e.

  1. Nézzük részletesen, milyen kérdéseidre kaphatsz választ a cikk további részeiben:
  1. Mikor lehet megoldás a Magento, és mikor az OpenCart?
  2. Tényleg nem könnyű dönteni, hogy melyiket válasszuk?
  3. Nekem is jó megoldás lehet az OpenCart rendszer?
  4. Mennyibe kerülhet számomra egy OpenCart webáruház lefejlesztése?
  5. Milyen, további kiadásokkal kell majd számolnom?
  6. Milyen feature-ök lehetnek beépítve, integrálva az alap OpenCart csomagba?
  7. Milyen feature-ket építünk be mi, a Galocaffenál az alap OpenCart csomagba?
  8. Nekem is jó megoldás lehet az OpenCart rendszer?

Most pedig következik a mi segítségünk, hogy könnyebben dönthess. Írásunk következő hatalmas (gigászian szövevényes) részében végig vezetünk téged mindazokon a sarkallatos pontokon, amelyeket jó, ha észbe tartasz, amikor próbálod eldönteni, hogy melyik rendszer mellé teszed le végül a garast, és persze az egész pénztárcádat.

ERŐforrásigények

Az OpenCart és a Magento rendszerek között talán a legnagyobb különbség a virtuális szerver erőforrásigénye. A Magento rendszert azért hívták életre, hogy nagy multinacionális világcégek és gigavállalatok termékeit kezelje, több tucat raktárat kapcsoljon össze, miközben menedzseli a rendeléseket is. 

Star Wars-os hasonlattal élve.

A Magento egy igazi Csillagromboló, egy város méretű hadihajó, amely a hatalmas birodalom flottáit irányítja. Óriási kapacitása van, bonyolult rendszereket tart tendenciózusan egyben. 

Az OpenCart vele szemben a Csillagok háborúja filmekben a lázadók apróbb egységeit vezető, kisebb hadihajók egyike, olyan például, mint az, amelyet Ackbar admirális vezetett.

Ha tehát milliós tételből álló termékpalettád van, több raktárban szortírozva, akkor neked a Magentóra van szükséged. 

De valószínűleg, ha egy ekkora céget vezetsz, neked pénzügyileg sem lehet megterhelő egy Magento webshop lefejlesztetése. Ha viszont egy néhány ezres, tízezres termékkel működő vállalkozásod van, akkor az OpenCart lehet számodra a rentábilis befektetés.

A Magentónál azzal is számolni kell majd a fejlesztés után, hogy egy havi 50-100 ezres hostingd ár az alap lehet, míg az OpenCart esetében a hosting összege ennek csak töredéke, 5-10 ezer forint.

A különbség tehát csak a léptékben van, hiszen az OpenCart ugyanolyan stabil rendszer, mint a Magento, ugyanolyan biztonságban fog futni, mint a Magento. A két rendszert egyszerűen más-más vállalkozásokra, ügyfelekre szabták.

A fejlesztés ÁRA

Az előző pontból már kiderülhetett számodra, hogy a Magento egy jóval bonyolultabb rendszer, jóval költségesebb megoldás, így pedig jóval nagyobb büdzsével operáló cégeknek piacra dobott megoldás. Éppen ezért a fejlesztők és projektmenedzserek bére, illetve maga a fejlesztés is költséges mutatvány.

 

Egy átlagos, alap Magento-fejlesztés 2-3 millió forintnál kezdődik, de ebben még nincsenek benne olyan alapvető funkciók sem, mint például a bankkártyás fizetés funkció, számlázóprogram-intergráció, készletnyilvántartó, ERP-integráció, illetve alapvető marketingfunkciók is hiányoznak.

Ha ezeket szeretnéd integrálni a webshopodba, a fejlesztés összege azonnal felugorhat egy másik kategóriába, így simán már 5 és 10 millió között találhatód majd a fejlesztés végösszegét. Sok helyen pedig még ekkor jönnek csak a további pluszköltségek, mint például az élesítés vagy éppen az áruház átköltöztetésének díja végleges helyére a fejlesztő cég szerveréről.

 

Az élesítés díja pedig könnyen meghaladhatja az 500 ezer forintot.

Nálunk, a Galocaffenál az OpenCart rendszerben az élesítésnek és a költöztetésnek nincs külön díja, ez már alapból benne van a csomagban.

Marketingfunkciók

Óriási a különbség van a költségekben a marketingfunkciók fejlesztése terén is az OpenCart és a Magento között. Itt is milliók kerülhetnek még a számla végére a Magento esetén, ha szeretnénk ezekből is minél többet integrálni az oldalunkba.

Pontosan milyen funkciókra gondoltunk?

A Galocaffenál az Opencart rendszerbe többek között már alapból beépítettünk egy jól működő hűségprogramrendszert, amely keretében a felhasználó, aki vásárolt már nálunk, a vásárlás után hűségpontokat kap, amely azonnal megjelenik a neve mellett. A pontokat pedig később, további vásárlások alkalmával felhasználhatja.

Fontos, hogy a Galocaffe által fejlesztett webáruházakba már alapból beleapplikáltunk egy úgynevezett kombinációs kedvezmény plugint is, amely segítségével több terméket például kedvezményesebben szerezhetsz be, vagy éppen egyes, kiemelt termékek megvásárlása esetén más termékeknél azonnal árcsökkenés (akció) járhat. De ezzel a funkcióval például könnyen bepörgethetsz egy “ha kettőt vásárolsz, a harmadikat ingyen kapod” típusú kampányt is.

De nálunk már az alap marketingfunkció-csomagban is benne a Google Shopping, a Facebook és Instagram Bolt integráció, illetve a remarketing hirdetések kezelése is.
Ha mindezt Magentóba szeretnéd integráltatni, az akár újabb egy millió forint pluszköltséget is jelenthet számodra.

Tudod, már korábban beszéltünk róla, nem más-más minőségű funkciókról, vagy éppen jobb minőségű szuperprecíziós pluginok beépítéséről van szó, csupán a léptékekről, és persze az erőforrásigényekről.

Ez a Magento és az OpenCart közötti alapvető különbség.

+Egyedi fejlesztések

A Galocaffe-nál két olyan funkciónk is van, amit egy Magneto webáruház fejlesztésénél csak nagyon drágán kaphatnál meg.

Az „egyedi szállítási mód” keretében az alapján, hogy milyen típusú, milyen kategóriából való termék van a felhasználó kosarában, milyen geozónából, melyik országból, melyik megyéből, melyik városból történik a vásárlás, hány kilogrammot nyom a termék, mennyi a kosár totális értéke, a rendszer kikalkulálja az árat. 

Sőt, az úgynevezett „distance” alapú árazás funkció arra is képes, hogy a te raktárad elhelyezkedése és a vevő székhelyének címe alapján határozza meg a végső vásárlói árat.

A két funkció ötvözéséből pedig egy nagyon logikus, jól kezelhető és irtó differenciált árazási rendszer alakítható ki, amely mind a vásárló, mind pedig az eladó, a webshoptulajdonos szempontjából hozzájárul a legkedvezőbb árak kialakításához. Az általunk fejlesztett Unischo.hu webáruház esetében például az egyes hulladékgyűjtők, kukák és szemetesek rendelésénél a rendszer az árszámítás kapcsán figyelembe veszi a termékmennyiségnél azt is, hogy melyik megyébe rendelünk.

A végén fizetendő összeg tehát speciális lesz, attól függően, hogy miből, mennyit és hova rendelünk. A metodika ilyen módon tehát tovább csavarható, sajátos lehet a rendszer adottságait mérlegelve. Hiszen minden ügyfélnek lehetnek egyedi kívánságai is.

De rengeteg más cégnek van egyéb üzleti célok és lehetőségek alapján kialakult, komplex szállítási metodikái. B2B megrendelések kapcsán feljöhet egy olyan eshetőség, hogy vásárlóinkat különböző csoportokba kell beosztanunk, amelyekhez különböző jogosultságok, lehetőségek és árak tartoznak. Egy nemzetközi piacon jelenlévő cég esetében például fontos lehet, hogy külön árképzések és szállítási módok vonatkozzanak a magyar, az amerikai és az európai viszonteladókra is.

A Galocaffe rendszerében ezeket könnyen lehet kivitelezni, miközben csillagászati összegekben sem kell gondolkodni, ezzel szemben egy speciális, Magento-ra szabott fejlesztés több millió forintba is kerülhet.

Mondjuk még tovább is?

Nálunk az alap OpenCart rendszerben benne van Foxpost cosmagpont, GLS csomagpont, illetve MyGLS integráció is. Ezek mellett pedig az Árgép, Árukereső és az Olcsobbat.hu integrációi is készen állnak nálunk.

És mennyibe kerülhet egy külön integráció az OpenCartban a Megentóhoz képest?

A Galocaffenál egy ERP rendszert, egy vállalatirányítási rendszert (Vectory, SAP Business One), vagy éppen egy raktárkezelő rendszer integrációja bonyolultságtól függően nálunk fél és 1 millió között van. A Magentónál a rendszer bonyolultságából és erőforrásigényéből is kifolyólag ez az összeg elérheti az 5 millió forintot is.

Ami tehát fontos lehet.

Gazdag funkciókészlettel (IDE kattintva bővebben megnézhetsz mindent) rendelkezünk, amelyek megfelelő működéséről számtalan referenciánk is van már. Ezek mind-mind kipróbált rendszerek, amelyek jelen pillanatban is működésben állnak több tucat webshopnál.

Piszkos anyagiak

Nálunk egy webshop lefejlesztése, attól függően, hogy az ügyfélnek milyen speciális igényei merülnek fel munka közben, 3 és 5 millió közé tehető. Míg egy Magentós rendszer esetében 10 és 15 millió között alakulhat az ár.

Persze, mint ahogy már a legelején is említettük a Magento és az OpenCart esetében nem mondhatjuk, hogy egyik jobb lehet a másiknál, csupán azt, hogy a TE vállalkozásodnak az egyik megfelelőbb választás lehet, mint a másik.

Ha tehát olyan céged van, amelyiknek az árbevétele néhány száz millió és 1 milliárd forint között mozog, és egy komplex webáruházat szeretnél, akkor keress minket nyugodt szívvel a részletekért, hiszen számodra a Galocaffé egy jó választás lehet. 

Hiszen neked egy rakat olyan funkcióra nincs szükséged, amelyeket a Magento webáruházak sokkal jobban kezelhetnek, mint például raktárak közötti rendelések, vagy éppen az, hogy a webshop több száz szerverrel kommunikálva húzzon be képeket és termékeket egy-egy felületre.

Ráadásul egy Magentós fejlesztésnél azt is számításba kell majd venned, hogy az oldalad supportálása hasonló kaliberű összegek lehívásával történik majd.

Ha viszont 300 különböző üzleted van Magyarországon, és mindehhez egy óriási infrastruktúra és vevőbázis társul, akkor nem lehet kérdés, hogy Magento nélkül nem tudsz majd létezni. Ebben az esetben már nyugodt szívvel ajánljuk neked a Magento rendszert.

Egy gondos döntéselőkészítéssel és az ez után meghozott, megfelelő választással tehát brutális mennyiségű pénzt tudsz spórolni.

Mostmár kész vagy rá?

Még mindig bizonytalan vagy, azt hallottad, hogy az OpenCart webáruházaknak rengeteg hibájuk van?

Ha pedig még a posztunk után is bizonytalan vagy azt illetően, hogy a céged számára mi lehet a legjobb választás, akkor ne habozz sokáig, keress minket bizalommal, és valamennyi, benned tornyosuló kérdésre azonnal megkaphatod tőlünk a válaszokt.

Elöljáróban csak annyit szeretnénk mindehhez hozzáfűzni, hogy nálunk az OpenCart webáruházaknak egy felturbózott változatával fogsz találkozni. Ami annyit jelent, hogy a sokszor átkozott és nehézkés termékkezelő rendszert csúcsra járattuk, a képkezelés nálunk annyira könnyű, hogy pár apró mozdulattal logikus struktúrákat építhetsz fel. 

A termékoldalak dizájnosak, a menükezelés pedig olyan, ami azonnal megkönnyíti a vásárlóid dolgát, sőt, a gondosan feltupírozott termékkereső és a menükezelő további vásárlásokat fog neked hozni.

Ha ezekről bővebben is szeretnétek tájékozódni, ebben a cikkünkben, IDE kattintva könnyen megteheted.



Összegzés

Talán a következő kérdés már csak az, hogy mikor veszed fel velünk a kapcsolatot? Bízunk benne, hogy posztunk meggyőzött a hezitálás közepette, hogy az OpenCart rendszernek adj egy komoly esélyt. 

Hiszen egy rendkívül jól használható webshop-alapról van szó, amelyet csupán fel kell turbózni, fel kell frissíteni a folyamatosan változó elvárások horizontján. A Galocaffenál mindez már megvan, mint fentebb is láthattátok, jobb a termékkezelés, az adminisztráció is könnyebb és átláthatóbb. Minden olyan funkció benne van, ami egy modern webshop ismérve, és amelyek nélkül hátrányban lennénk az e-kereskedelemi versenyben.

Hogy pedig még jobban megkönnyítsük a döntéseteket, nézzetek be a dicsőségcsarnokunkba ahol megnézhetitek, hogy milyen webáruházak készültek nálunk a hosszú évek alatt, amióta webshopfejlesztéssel foglalkozunk. 

Csatlakozz a Galocaffe facebook csoportjához a WK Mastery-hez: https://www.facebook.com/groups/775366509492224

Ha szeretnél a többi partnerünkkel együtt kérdéseket feltenni akkor megteheted facebook oldalunkon: https://www.facebook.com/galocaffe/

Amennyiben minket választanál a weboldalad elkészítésére, csak írj az oldalunkon felugró chat ablakba vagy hívj minket telefonon.

A szerzőről

Gál Péter már 10 éve van a reklámszakmában
, online marketingben és a webshop fejlesztésben. Cége a  Galocaffe a legnagyobb vállalkozások partnere a webfejlesztésben. Büszkeséggel mondhatjuk el, hogy nagyon kevés olyan iparág van amiben az elmúlt 10 évben nem volt szerencsénk belekóstolni. 1000 cég, 1000 féle üzlet 1000 féle probléma. Ami közös, hogy szinte mindig sikerült profitot növelni.

Gál Péter

A Galocaffe alapítója és vezető tanácsadója

További cikkek

10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak

10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak

10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak A sikeres és jövedelmező webáruházhoz elengedhetetlen, hogy folyamatosan modernizálódj, pörögj és friss legyél. Tudnod kell, …

Elolvasom a teljes cikket →
A legjobb külföldi webáruház blogok

A legjobb külföldi webáruház blogok

A legjobb külföldi webáruház blogok Ha igazán penge és sikeres webáruház tulajdonos akarsz lenni, akkor bizony nem árt képezni magad és megkukkolni azt, mitől megy …

Elolvasom a teljes cikket →
20 tipp a hatékony kategóriaoldalért

20 tipp a hatékony kategóriaoldalért

20 tipp a hatékony kategóriaoldalért Egy webáruházban a kategóriaoldal olyan, mint a körforgalom. A látogatónak rengeteg lehetősége van arra, hogy eldöntse, merre menjen. Neked pedig …

Elolvasom a teljes cikket →