A webáruházad főoldalára jellemzően az „eltévedt” látogatók érkeznek.
Azok, akik megtaláltak téged a Google-ben, eseleg ajánlás utján érkeztek, de nem Te, nem célzottan küldted oda őket.
Mit tegyünk velük?
Az első ökölszabály az elektronikus kereskedelemben, hogy egészen addig, amíg nem vagy országosan vagy nemzetközileg elismert brand, addig ne irányítsd a látogatóidat a webáruházad főoldalára. Nagyon egyszerű oka van, mérhetően, számszerűen, statisztikailag, sokkal rosszabbul konvertál, mint ha azt egy landing oldalra vagy egy termék oldalra irányítanád.
Fontos! A vásárlói tölcsérekről még bőven lesz szó, a MiniAkadémia képzéseiben, de most beszéljünk a főoldaladról!
5 elemet kell a webáruházad főoldalán megjelenítened!
– Személyes bizalomépítő elemek
– Vetésforgó kampány aktuális eleme
– Vásárlói visszajelzések / referenciák
– Ingyenes anyagok / csali
– Garancia / visszaküldés / szállítási információk
Nézzük egyesével.
Az arc nélküli webáruházak halottak. Az üdvözöljük az XY Kft webáruházában pedig egyenesen konverzió gyilkos!
Az emberek, embereket, történeteket, víziókat akarnak látni. Az első és a legfontosabb feladatod, hogy tedd személyessé a webáruházad főoldalát.
Mesélj magadról, a motivációdról, a szaktudásodról, a történetedről, az eredményeidről.
Vigyázz arra, hogy ne vidd túlzásba! Nem az a lényeg, hogy önéletrajzot írj, csak hogy a vásárló lássa, azt, hogy ki van a „másik oldalon”.
Használj képeket. – akár magadról akár az egész csapatról – Még jobb ha egy videót raksz ki, ahol megismerhetik a vállalkozásodat. Teremts bizalmat, személyességet. Ez a cél.
Hallottál már a vetésforgó kampányról?
Röviden azt jelenti, hogy:
Legyen a kínálatod között mindig:
– Valami új
– Valami szezonális
– Valami akciós
– Valami luxus
Shakespeare művei azért lettek olyan sikeresek, mert egy kicsit mindenkihez szóltak. Volt benne ármány, szerelem, üzlet, és nélkülözés is.
Sajnos el kell fogadni, hogy a világ nem fekete és fehér. Ahány ember annyi történet, annyi élethelyzet. Jó lenne ha mindenki gazdag lenne és luxusban élne, de ez kizárólag a latin amerikai sorozatokban létezik. A valóság nem ilyen.
Akkor lesz a webáruházad sikeres, ha a piac minden szegletét ki tudod szolgálni. Ezen felül ha élsz a vetésforgó kampány erejével, akkor folyamatosan lesz apropód arra, hogy kommunikálj a vásárlóiddal.
Vannak az emberek között az újítók. Steve Jobs szerint ezekre az emberekre a legjobb célozni. Kevesebben vannak mint az álag, de egyszerűen fékezhetetlen vágyat éreznek magukban arra, hogy megvegyenek mindent, ami újdonság.
A piac ezen szegletének az igényét a folyamatos újdonságokkal tudod kiszolgálni.
Mindig vannak olyan termékek, aminek éppen szezonja van. Mi például a Diszkontdepo-nál tavasszal brutál mennyiségű permetezőt adtunk el, de utána vége volt és egész évben csak ketyegett. Nyáron viszont a felfújható medencének volt szezonja. Ősszel a levélfúvók mentek, télen pedig a csúszás gátló cipőtalpak 🙂
Ha figyelsz a szezonális termékekre, akkor az átlagos konverziós érték töredékéért fogsz tudni új vásárlókra szert tenni. Brutális mennyiségben!
Ezt a részt kell talán a legkevésbé bemutatnom. Az emberekben a birtoklási vágy az egyik legerősebb érzés! Szükségük van dolgokra. Kérdés, hogy megengedhetik-e maguknak….
Amikor akciózol, akkor azokat az embereket is aktiválni tudod, akik egyébként inaktívak voltak.
Az akciózásban arra figyelj, ne ess túlzásba. Az se jó ha folyton akciózól, mert pont a hatékonyságát ölöd meg. A vetésforgó kampány 4 részbőll áll. 4 egyenlő részből. Oszd el úgy ezeket a kampányokat, hogy pontosan egyenlő mértékben használd őket. Így lesz a leghatékonyabb.
Bizony bizony. Bármit árulsz, bárhány követőd van, hidd el, hogy a követőid egy részének sokkal-sokkal több pénze van, mint Te azt eleinte gondolnád.
A sok pénz pedig a nagyobb igényekkel párosul. Ezeknek az embereknek nem az ár lesz a fő tényező sokkal inkább a luxus, a kényelem, az idő takarékosság.
Akkor lesz teljes a kínálatod, ha ezeket az embereket is ki tudod szolgálni. Keress olyan terméket, ami luxus termék és néha dobd be ezt is. Ne várj sok vásárlót, de azoknak, akik vásárolnak magasabb áron is el tudod adni, így nagyobb profitot tudsz realizálni.
Van a luxus termékeknek még egy hozadéka, mégpedig az, hogy minősít téged. A prémium kategória felé sorol, így azoknak az embereknek a szemében is nőni fog az értéked, a hitelességed, akik most éppen nem tudnak vásárolni. A luxus kampányok tehát erősítik a másik három kampányod hatékonyságát.
Semmi nem növeli jobban a bizalmat, mint az elégedett vásárlói visszajelzések. Figyelj arra, hogy ezeket úgy tálald, hogy véletlenül se legyen félreérthető vagy megkérdőjelezhető a valóság tartalma.
A legjobb az, ha a vásárlói visszajelzéseket valamilyen hivatalos csatornán kéred pl.: Google Review vagy Facebook értékelés, te pedig semmi mást nem csinálsz csak print screen-el lefényképezed ezeket a visszajelzéseket és úgy, kép formájában rakod ki a főoldaladra.
Számolj azzal, hogy a látogatóid mindössze egy nagyon elenyésző része (jellemzően kb. 3%) aki azonnal készen áll a vásárlásra. A látogatóid maradék része, érdeklődik irántad, de nem áll még készen a vásárlásra.
Célszerű valamilyen csali segítségével elkérned az e-mail címüket, hogy később is tudj nekik kommunikálni.
Ilyen csali lehet pl.: egy ingyenes szállításra feljogosító kupon.
Esetleg egy termék minta, amit kiküldesz neki postán a címére.
Legroszabb esetben pedig egy akciós katalógus, amit letölthet.
Végül pedig jelenítsd meg a webáruházad főoldalán, hogy milyen garanciát biztosítasz a vásárlóidnak. Mire számítsanak, ha tőled vásárolnak.
Mivel a legtöbb vásárlót érdekli, – és így is úgyis meg fogja keresni – ezért nem érdemes elrejtened a visszaküldési feltételeket. Átláthatóságot, bizalmat sugároz, ha ezt nem rejted a véka alá, hanem már a webáruházad főoldalán megjeleníted, hogy ha elégedetlen a termékkel, akkor hogyan tudja visszaküldeni azt a számodra.
Végül pedig a szállítási feltételek. Írd le, hogy mennyibe kerül, ki szállítja ki, át lehet-e venni nálad a boltban, mire számítson a vásárló.
Ha esetleg van olyan kérdésed, amire itt nem kaptál választ, akkor kérdezz nyugodtan. Azért vagyunk, hogy segítsünk.
Gál Péter
A Galocaffe és a WKMastery alapítója
e-kereskedelmi konferencia az
Internet Hungary ezt írta rólam, amikor legutoljára előadó voltam.
A Galocaffe alapító-tulajdonosa és a Webáruház Indítás Lépésről Lépésre című könyv szerzője. Péter tapasztalata szerteágazó. Amellett, hogy webáruház fejlesztő céget vezet, volt marketing vezetője egy 5 webáruházból álló portfóliónak is, valamint legutoljára a Ringier Axel Springer digitális portfóliójának a hirdetési árbevételéért felelt. Olyan márkák digitális monetizálása tartozott hozzá mint a Blikk.hu, Glamour.hu, Noizz.hu vagy az Egészségkalauz.hu
Facebook
Email
WhatsApp
LinkedIn