Általános webáruház funkciók
(az alap rendszer része)
A kategória kezelő modul segítségével a rendszerünkben kategóriákat hozhat létre. Korlátlan szintű és mennyiségű kategóriák kezelésére képes a rendszer, azonban célszerű maximum 3 szint mélységben kategorizálni a felhasználói élmény miatt. Az adminisztrációs felületben a kategóriák nevét, képét, sorrendjét, tartalmát is lehet módosítani
A termékek alap adatainak a módosításán felül lehetőség van arra, hogy saját mezőket hozzunk létre egyes termékekhez. Ha olyan speciális tulajdonsággal rendelkezik a termék, amelyet külön mezőben kellene kiemelni, valamint kereshetővé is kellene tenni, akkor a termék kezelő modul segítségével egyedi attribútumként felvehetőek ezek az értékek.
Sok esetben szükséges, hogy a termékeket gyártók szerint is kategorizáljuk. A rendszerünk alkalmas arra, hogy a termékeket külön gyártó kategóriákhoz is hozzá lehessen adni, így a egyszerűbben megtalálható a keresett termék.
A rendszerünk sémák alapján dolgozik. Előre lehet definiálni különféle sémákat pl.: cipő séma… ezekhez fel lehet venni egyedi tulajdonságokat pl.: szín, méret, stb… ezekhez pedig egyedi értéket lehet rendelni pl.: fekete, fehér, stb… így legközelebb, amikor egy cipőt töltünk fel a webáruházba, akkor már csak annyi a dolgunk, hogy kiválasztjuk a megfelelő sémát, és a már feltöltött adatok közül kiválasztjuk a termékre jellemzőt.
Sokszor fordul elő, hogy a termékek variánst tartalmaznak. Az cipős példánál maradva ez azt jelenti, hogy választanunk kell, hogy fehér, vagy fekete, vagy „M-es” vagy „L-es” méret kell. A raktár kezelő szoftverek ezeket a termékeket mind- mind külön termékekként szokták kezelni, külön cikkszámmal, külön beállítási lehetőséggel. Ezt a megoldást választottuk mi is. Rendszerünk képes arra, hogy több termék variánst kezeljen egy oldalon belül, úgy, hogy megadjuk neki, hogy melyik termék a „szülő termék”, azaz az adott termék variáns éppen melyik termék variációja.
A saját fiókot a webáruház rendszerünkben azok a felhasználók használhatják, akik regisztráltak és aktiválták a regisztrációjukat, azaz rákattintottak az e-mail címükre érkező aktivációs linkre. A saját fiók alatt a felhasználók látják a saját adataikat, amelyeket tudják is módosítani, látják a a rendeléseiket, azok állapotát, valamint ha az oldal rendelkezik további extra funkcióval, pl.: affiliate modul, termékhez rendelt pontok stb… akkor a felhasználó látja ezekből a funkciókból adódó tevékenységét is.
A legkorszerűbb kosár modulokat használjuk. A kosár elmenti a kosárba tett termékeket, így ha legközelebb valaki a webáruházba látogat, akkor a kosárba tett termékeket még mindig a kosárba fogja találni. A kosár folyamatosan figyeli, hogy mekkora a kosár érték és jelzi, hogy még mennyi hiányzik, hogy elérjük az ingyenes szállítási értéket. A kosárra kattintva egy lenyíló ablakban láthatjuk a teljes kosár tartalmát, de ha rákattintunk a kosár gombra, akkor elvisz egy külön kosár oldalra, ahol részletesen is megtekinthetjük, hogy miket is raktunk a kosárba eddig.
Funkcióját tekintve azonos a kosár modullal, a kívánságlista lényege, hogy azokat a termékeket, amelyek szimpatikusak a számunkra el tudjuk menteni, hogy legközelebb amikor visszajövünk a webáruházba (mondjuk egy másik eszközről pl.: számítógép) akkor ne kelljen megkeresni újra a termékeket, hanem a kívánságlistából azonnal a kosrába tudjuk rakni őket
A kiemelt termékek modul arra alkalmas, hogy a webáruház területén belül bizonyos helyekre az adminisztrációs felületből beállítva lehessen termékeket kiemelni. A kiemelt termékek címét is lehet módosítani, így megjeleníthetünk a főoldalon „Napi ajánlásokat” vagy „Mások kedvencei” boxokat, amelyekben a megjelenítendő termékeket az oldal tulajdonosa választja ki az adminisztrációs felületen keresztül.
A kiemelt termékek modul arra alkalmas, hogy a webáruház területén belül bizonyos helyekre az adminisztrációs felületből beállítva lehessen termékeket kiemelni. A kiemelt termékek címét is lehet módosítani, így megjeleníthetünk a főoldalon „Napi ajánlásokat” vagy „Mások kedvencei” boxokat, amelyekben a megjelenítendő termékeket az oldal tulajdonosa választja ki az adminisztrációs felületen keresztül.
Bekapcsolható a rendszerünkben, a termékekhez rendelt komment funkció. A komment funkció segítségével a vásárló megoszthatja a véleményét a termékről másokkal is. A komment funkció rendelkezik moderálási lehetőséggel, tehát ha valaki olyan véleményt ír, amit mi nem szeretnénk megjeleníttetni, akkor ezt a kommentet figyelmen kívül hagyjuk és nem engedélyezzük az adminisztrációs felületen kívül. A kommentben lehet hangulatjeleket használni, azonban nem alkalmas képek és videók küldözgetésére.
Az útkövetés modul arra szolgál, hogy a látogató pontosan tudja, hogy most éppen hol tartózkódik a webáruházon belül, valamint azt, hogy lássa, hogy milyen útvonalon keresztül érkezett oda, ahol éppen tart. Az útkövetés modul segítségével, gyorsan és egyszerűen tud tájékozódni a webáruházon belül
Meghatározhatunk egy vásárlási értéket a webáruházunkban, amely fölött, ha a vásárló vásárol, akkor a szállítás díjmentes. A kosár modulunk tud kalkulálni ezzel az értékkel, így a látogató folyamatosan látja, hogy még mennyiért kell vásárolnia, hogy ingyenes legyen a szállítás
A kereső modulunk bármiben képes keresni, amit mi beállítunk a számára. Kereshetünk a termék nevében, cikkszámában, de akár azt is megtehetjük, hogy egyedi termék tulajdonságokat viszünk fel és beállítjuk, hogy a kereső kizárólag abban az egyedi termék tulajdonságban keressen
Az adminisztrációs felületről egyszerűen és gyorsan tudjuk menedzselni a vásárlásainkat. A vásárlásokat a rendszerünk előre kategorizálja. Vannak nyitott rendelések, ezekkel nekünk még foglalkozni kell, vagy nincs kifizetve, vagy nincs átadva a futár szolgálatnak További kategóriák is léteznek mint pl.: átadva a futár szolgálatnak, vagy befejeztet rendelések, törölt rendelések. Azok számára, akiknek nem tetszik ez a fajta rendezés, visszatérhetnek a régi módszerre, ahol az összes rendelést ki lehet listázni időrendi sorrendben.
A rendszerünk az automatizálás érdekében szinte mindenről automatikusan küld előre megírt üzeneteket. Ha új regisztráció történik, ha új vásárlás történik, ha a rendelés státusza megváltozik stb stb… a rendszerünk mind automatikusan tájékoztatja a látogatót.
Az adminisztrációs felületről egyszerűen és gyorsan tudjuk menedzselni a vásárlásainkat. A vásárlásokat a rendszerünk előre kategorizálja. Vannak nyitott rendelések, ezekkel nekünk még foglalkozni kell, vagy nincs kifizetve, vagy nincs átadva a futár szolgálatnak További kategóriák is léteznek mint pl.: átadva a futár szolgálatnak, vagy befejeztet rendelések, törölt rendelések. Azok számára, akiknek nem tetszik ez a fajta rendezés, visszatérhetnek a régi módszerre, ahol az összes rendelést ki lehet listázni időrendi sorrendben.
Az oldal bizonyos területeire slidereket azaz mozgóképeket helyezhetünk el. Az alap rendszerben a sima slider szerepel, ami azt jelenti, hogy képeket tölthetünk fel, amelyek egymás után következnek, valamint a képeket be lehet linkelni. Rendelkezünk egy bővített slider modullal is, amelyben az adminisztrációs felületen keresztül rétegezett slidereket lehet létrehozni. Feltölthetünk egy háttér képet, amire szöveget / szövegeket, vagy másik képet / képeket helyezhetünk, ezeknek mozgást adhatunk meg, időzíthetjük őket végeredményként pedig nagyon profi mozgóképeket lehet létrehozni.
Azért, hogy az oldal minél inkább interaktív legyen a menüpontokat adminisztrácós felületből lehet módosítani, létrehozhatunk, törölhetünk menüpontokat, beállíthatjuk, hogy mely kategória, oldal, galéria stb.. jelenjen meg ha rákattintunk.
Az adminisztrációs felületből létrehozhatunk saját tartalmi oldalakat. A rendszerünk rendelkezik landing page sablonokkal is, tehát ha egy igazi sales oldalra lesz szükség, akkor ezeket is könnyedén létre lehet hozni az adminisztrációs felületről
Az adminisztrációs felületből létre lehet hozni galériákat. A képeket vagy a videókat a Médiatárba kell feltölteni, ahonnan az elemek kijelölésével külön galériákat létre lehet hozni. Ezeket a galériákat a menüpontokhoz hozzá lehet adni.
Az adminisztrációs felületen keresztül létrehozhatunk kapcsolati oldalakat. A kapcsolati oldal egy előre elkészített felépítést követ, ahol az oldal tulajdonosának csak az adatokat kell beillesztenie pl.: Google térkép, Telefonszám, Cím stb…
A dokumentum kezelő működése hasonló mint a médiatár működése. Előre fel lehet tölteni dokumentumokat, amiket azután bizonyos helyekre be lehet illeszteni. Pl.: termékekhez mint kapcsolódó dokumentumok
Az adminisztrációs felületről fizetési módokat lehet hozzáadni, valamint törölni a webáruházból. A fizetési módokhoz egyedi kedvezményt lehet hozzáadni, pl.: ha ezt a fizetési módot választja, akkor ennyi % kedvezményt kap valamint fizetési díjat is hozzá lehet adni, hogy ha ezt a fizetési módot használja, akkor az ennyibe fog kerülni. A fizetési díjnak lehet egy értékhatárt is beállítani, tehát ha 40.000 Ft felett vásárol, akkor nincs a rendszer nem számol a fizetési mód díjával.
Az adminisztrációs felületről a szállítási módokhoz egyedi szállítási díjat lehet hozzá lehet adni, hogy ha ezt a szállítási módot használja, akkor az ennyibe fog kerülni. A szállítási díjnak lehet egy értékhatárt is beállítani, tehát ha 40.000 Ft felett vásárol, akkor nincs a rendszer nem számol a szállítási mód díjával.
Az intelligens szűrő funkció alkalmas arra, hogy kategórián belül szűrjön egy kategória specifikus értékeire. Ha például számítógép kategórián belül vagyunk, akkor be tudjuk állítani, hogy a szűrő szűrjön a CPU, a memória és a monitor tulajdonságaira, ha viszont a webáruház több különféle kategóriájú terméket árul pl.: autó, akkor ott már nem fog megjelenni a CPU, memória meg a monitor beállításai viszont meg fog jelenni helyette, hogy „Üzemanyag”, Km óra stb..
Amennyiben külföldre is szeretnénk értékesíteni úgy szükség lehet a valutaváltó modulra. A működési elve az, hogy meghatározunk egy alapértelmezett valutát, amiben kezeljük az árakat pl.: Forint valamint felveszünk több valutát és meghatározzuk a váltószámot pl.: 1 EUR = 300 HUF a rendszer ez alapján át fogja számolni az árakat. Nagyobb külföldi forgalommal rendelkező oldalak esetén bekapcsolható a rendszerünkben egy olyan modul, amely alkalmas arra, hogy egy meghatározott valutafigyelő oldalról az aktuális árfolyamokat akár óránként frissítse.
A rendszer alkalmas arra, hogy különböző nyelveken jelenítse meg a tartalmakat. A termékek, a kategóriák az oldalak stb.. fordításait az adminisztrációs felületen belül meg lehet tenni, a gombok fordítását pl.: Kosárba stb… pedig egy nyelvi fáljban kell lefordítani.
A rendszer képes egy raktárat, valamint a kibővített raktárkezelő modul képes több raktár raktárkészletének a kezelésére is. A sima raktárkezelőnél termékenként meg tudjuk adni a raktárkészletet, és be tudjuk állítani, hogy ha elfogy, akkor mi történjen, ne jelenjen meg, jelenjen meg, valami üzenet, vagy jelenjen meg de ne lehessen megvásárolni. Beállítható az is, hogy ha pl.: 3 darab van raktáron de a vevő 10 darabot szeretne rendelni, akkor mi történjen.
A kibővített raktárkezelő esetében a rendelésekből a rendszer kivételezéseket készít, amelyek alapján a raktár mozgása visszakövethető. Amennyiben a termékek darabszámát növeljük, abból pedig a rendszer bevételezést készít, így ez is nyomonkövethető. Beállítható, hogy mi történjen akkor, ha több raktár van és pl.: az egyik raktárban 1 darab van a második raktárban pedig 10 a vevő pedig 5 darabot szeretne, melyik raktár szolgálja ki stb…
A raktárkezelő modul személyre szabható, hogy az Ön igényeit is ki tudjuk szolgálni.
A külföldi vásárlásoknál be kell tudni állítani az adott ország ÁFA tartalmát. Rendszerünk erre is alkalmas, így a külföldi értékesítés esetében beállítható, hogy milyen adószámot használjunk (előfordulhat, hogy van külföldi cég, aminek más az adószáma) valamint be tudjuk állítani, hogy magánszemélyekre valamint cégekre milyen ÁFA érték vonatkozzon. A cégeket és a magánszemélyeket úgy tudjuk megkülönböztetni, hogy a cég, amikor beírja az adószámát, akkor egy központi nyilvántartó adatbázisból le tudjuk kérni, hogy a megadott adószám helyes-e. Amennyiben igen, úgy a vásárló egy cég, és a cégre vonatkozó áfa tartalmat veszi figyelembe a rendszer
Vásárlás ösztönző funkciók
(opcionálisan igényelhető)
Vásárlói csoportokat lehet létrehozni és lehet megkülönböztetni a webáruház rendszerünkben. Ha egy vásárló például 100.000 Ft felett vásárol, akkor őt egy külön vásárlói csoportba tudja a rendszer sorolni, és külön akciókat tudunk megjeleníttetni a számára. Automatizálni is tudjuk, hogy ha pl.: egy vásárló elér 100.000 Ft-ot, akkor rakja át a rendszer egy csoportba automatikusan, a csoporthoz pedig beállítjuk, hogy 1 évig 5%-os kedvezményt kap mindenre. Ha lejár az egy év akkor a rendszer automatikusan eltávolítja a felhasználót a csoportból.
Sávos szállítási költséget lehet beállítani a rendszerünkben. Ez azt jelenti, hogy a terméknél kiválasztunk egy attribútumot, (ez általában a súly, de nem feltétlenül) és meghatározzuk, hogy 1-5kg között a szállítási költség 5000 Ft, 5-10kg között a szállítási költség 10000 Ft és így tovább.
A termékhez rendelhető pontok úgy működnek, hogy meg tudjuk határozni, hogy ha egy vásárló megvesz egy terméket, akkor hány ponttal gazdagodjon. Ha összegyűjtött elegendő pontot, akkor a pontokat beválthatja ajándékokra, vagy levásárolhatja pl.: 1 pont 1 Ft alapon, de az is megvalósítható, hogy a rendszerben olyan termékeket hozunk létre, amelyeket kizárólag pontért lehet megvásárolni. Így ha összegyűjtött elengedő pontot, akkor megvásárolhatja a termékeket.
Amennyiben rendelkezik viszonteladó partnerekkel, úgy tudja őket regisztrtálni a webáruház rendszerünkbe. Viszonteladó partnerenként tud egyedi árat beállítani. Az egyedi árak vonatkozhatnak kategóriákra pl.: egy adott kategória 10% kedvezmény egy adott viszonteladó partnernek, de az egyedi árak vonatkozhatnak termékekre is pl.: egy bizonyos termékre 10% kedvezmény egy adott viszonteladó partnernek. Fix áras és százalékos kedvezmények létrehozására is van lehetőség.
A rendszerben kuponokat hozhatunk létre, meghatározhatjuk a kupon kódját, értékét (%-os vagy fix ár) felhasználhatóságát (tól – ig ) valamint azt, hogy milyen módon lehet igénybe venni. Beállítható, hogy a kupont 1 felhasználó csak egyszer használhassa fel, beállítható, hogy bárhányszor felhasználható legyen de az is beállítható, hogy mindössze egyszer legyen felhasználható. A Voucher modul nem elválasztható a kupon modultól. A Voucher egy ajándék kupon vásárlási lehetőség. A vásárló megadja a nevét, email címét, valamint azt, hogy kinek szeretne vásárolni, milyen összegű ajándékkupont, ezután a rendszert létrehoz egy kupont a megadott összeggel, valamint generál belőle egy terméket, amit a vásárló megvehet. Miután kifizette az ajándékkupont és a rendelésnek az állapota az, hogy fizetve, azután a rendszer aktiválja a kupont.
Az affiliate rendszer lényege, hogy egy beregisztrált felhasználó kap egy saját linket, amin keresztül ha valaki meglátogatja az oldalt, akkor a rendszer tudja követni, hogy a látogató mit csinál. Meghatározhatunk célokat pl.: regisztráció, vásárlás stb… amik után a link tulajdonosa, azaz a meghívó jutalékot kap. Ha megtörténik az előre meghatározott cél, akkor a rendszer
A rendszer alkalmas arra, hogy termékeket össze tudjunk hasonlítani. Ezeknek a használata olyan webáruházakban célszerű, ahol sok paraméterrel rendelkező termékeket árulnak pl.: mobiltelefon, vagy más elektronikai készülékek. A rendszer a kiválasztott termékekből egy táblázatot hoz létre, hogy a termékek paramétereit egy oldalon össze lehessen hasonlítani.
Az intelligens upsell modul arra alkalmas, hogy a webáruház területén belül bizonyos helyekre az adminisztrációs felületből beállítva lehessen további ajánlott termékeket megmutatni a vásárló számára. Az intelligens upsell modul címét is lehet módosítani, így megjeleníthetünk a weboldalon „Napi ajánlásokat” vagy „Mások kedvencei” boxokat, amelyekben a megjelenítendő termékeket az oldal tulajdonosa választja ki az adminisztrációs felületen keresztül.
Hirdetéssel kapcsolatos integrációk
(opcionálisan igényelhető)
Bankkártyás fizetés integráció
(opcionálisan igényelhető)
Hírlevél küldő szoftver integráció
(opcionálisan igényelhető)
Árösszehasonlító oldal integráció
(opcionálisan igényelhető)
Számlázó program integrációk
(opcionálisan igényelhető)
Futárszolgálatokat / Átvételi pontok integrációja (opcionálisan igényelhető)
Vállalatirányítási rendszer integráció
(opcionálisan igényelhető)
©Copyright, Galocaffe