Hogyan tudod minimalizálni a
kosárelhagyások számát és ezzel
maximalizálni a bevételét?

Mi is az a kosárelhagyás?

A webáruház üzemeltetők egyik legkomolyabb problémája a kosárelhagyás. Ez az, amikor a vásárló már megpakolta a kosarát, viszont a vásárlást valami miatt nem fejezte be. 

Magyarországon az átlagos kosárelhagyók száma 69% (2017-es adat)

A kosárelhagyások száma megfigyelhető, hogy évről-évre növekszik.
Vannak, akik már azt vizionálják, hogy az a szám 90% fölé is szökhet. 

Jogos kérdés, hogy MIÉRT, hagyják ott a kosarat?

A következők a leggyakoribb okok: 

1, Túl magasak az extra költségek (pl.: szállítás, utánvét stb…) 

2, Kötelező a regisztráció a webáruházban, ami túl nagy „macera” a vásárlás folytatásához.

3, Hosszú és átláthatatlan a pénztár folyamat. Fölösleges adatokat kell megadni, esetleg hibásan működik

4, Nem tudta a vásárló előre kiszámolni a végösszeget, vagy nem látta, elfelejtette, és amikor egy összegben látta a végösszeget rájött, hogy túl drága. 

5, Nem bízott annyira az oldalban a vásárló, hogy megadja a bankkártya adatait 

6, A kiszállítási idő túlságosan lassú lett volna és a terméket hamarabb szerette volna megkapni.  

Mit tegyél annak érdekében, hogy kevesebb legyen a kosárelhagyás a webáruházadban?

1, Minden fontos információt közölj időben!

A vásárló legyen vele mindig pontosan tisztában, hogy a következő lépés micsoda. Ne érje meglepetés. Érezze úgy magát mint a sarki közértben, ahol ha kérdése van akkor Gizike mindig segít. 
"Ennek azért van különösen nagy jelentősége, mert a vásárlók legalább fele azért hagyja ott a kosarat, mert váratlan költségekkel találkozik"

Ezeket úgy kerülheted el, ha mindig pontosan leírod, hogy a vásárló mire számíthat és minden egyes oldalon ahol jár a vásárló megtalálható lesz a kosár aktuális értéke. Esetleg egy felugró ablakkal még fel is hívod rá a figyelmét. 

2. Egyszerűsítsd a webáruházadat

Erre a legjobb megoldás az úgynevezett „nagymama teszt”.
Érdemes megkérni egy idősebb, kevésbé gyakorlott ismerősödet, hogy veled együtt adjon le egy teszt vásárlást a webáruházadban. Ha neki sikerül, akkor az emberek legnagyobb százaléka fog tudni vásárolni. Ha valahol elakad, akkor kérd a segítségét, hogy hogyan lehetne egyszerűsíteni. 

Az egyszerűsítést a következő 3 lépésben tedd meg. 

1, Távolíts el minden fölösleges grafikai elemet a pénztár és a kosár oldaladról, aminek nincs funkciója vagy zavarja a navigációt. 

2, Ne kérj be felesleges adatokat, ne legyen kötelező kitölteni ami nem feltétlenül szükséges és ne legyen kötelező a regisztráció se a webáruházadban. 

3, Teszteld le és figyelj arra, hogy mit kommunikálsz. 

A pénztár esetében különösen fontos, hogy egyértelműen kommunikálj. A kosár oldalon a gomb neve, ami a pénztár oldalra navigál ne az legyen, hogy „Fizetés” hiszen félreérthető lehet egyes embereknek. Inkább legyen az, hogy „Tovább a fizetéshez”. 

A pénztár oldalon is egyértelműen legyen kommunikálva, hogy mi az, ami kötelező mező, mi az, ami nem és egyértelmű legyen, hogy ha a „Megrendelés” gombra kattint mi történik.  

3, Kezeld a legfontosabb kifogásokat.

Két legfontosabb kifogás létezik. 

Az egyik, hogy „Drága a szállítás”
Erre két megoldás létezik az egyik az ingyenes szállítási értékhatár. Ezt úgy érdemes beállítani, hogy az átlagos kosárértéked felett legyen 1-2000 Ft-al. 

Tehát ha nálad például az áltagos kosárérték 8000 Ft, akkor állítsd be az ingyenes szállítási értékhatárt 9999 Ft-ra. Így a vásárló hamarabb fog azon gondolkodni, hogy mit vegyen meg még 1-2000 Ft-ért, hogy ingyenes legyen a szállítás mint azon, hogy ugyan annyi pénzért kifizesse a „felesleges” szállítási díjat. 

Állíts be olyan terméket, aminek a megvásárlásával azonnal ingyenes lesz a szállítás. 
Ha van olyan terméked, aminek a beszerzési ára alacsony, néhány száz Ft, akkor árazd fel ezt a terméket 1-2000 Ft-ra majd mondd azt, hogy ha ezt a terméket valaki megvásárolja, akkor azonnal ingyenes lesz a szállítás. Sok esetben már ezzel meg lehet állítani a kosárelhagyást, mert az eddig „feleslegesnek” értékelt szállítási díjat nem kell kifizetnie a vásárlónak, cserébe kap egy „értékes” terméket. 

4, Remarketing, Retargeting

Az online értékesítés egyik legnagyobb vívmánya az adat alapú követő hirdetések, azaz a remarketing.  Remélem, hogy nem kell bemutatni, hogy ez micsoda. 

A statisztikák azt mutatják, hogy a Remarketinggel megcélzott látogatók sokkal többet költenek. Két fajta követő hirdetést lehet automatán beállítani. 

1, Google + Facebook remarketing. 

Ezt egy Facebook Pixel és egy Google remarketing címke elhelyezésével meg is tudjuk oldani. Ennek a segítségével a webáruház átadja az adatokat a Facebook és a Google rendszerének, majd a hirdetési platformon belül be lehet állítani, hogy azoknak az embereknek, akik megnyitották a kosár oldalt, de nem nyitották meg a köszönő oldalt (tehát nem konvertáltak) megjelenjen egy hirdetés. Mind a Facebook mind a Google képes arra, hogy dinamikusan egy terméket is megjelenítsen, ezt egy külön integráción keresztül át lehet adni a hirdetési platformnak. Ennek a segítségével akár pontosan ugyan az a termék is szembejöhet a látogatóval, amit otthagyott a kosárban. 

2, Elhagyott kosár értesítési e-mail üzenet 

A másik lehetőség pedig az, (ha megadta már a kosár oldalon az e-mail címét a látogató vagy vagy bejelentkezett vásárlóként próbáld vásárolni), hogy automata kosárelhagyó e-mail automatizmus indul el a számára. Ez egy előre legyártott 4-5 e-mailből álló sorozat, ami kizárólag akkor indul el neki a kosarában hagyta a termékeket. Ezekben az e-mailekben lehet kezelni a kifogásokat, fel lehet kínálni esetlegesen ingyenes szállítást, kupont, vagy kedvezőbb árat, azért hogy meggyőzzük a vásárlót arról, hogy fejezze be a vásárlást. 

Remélem, hogy hasznos volt a számodra ez a tudásanyag. 
Ha kérdésed merülne fel, tedd fel itt a cikk alatt. 

Baráti üdvözlettel:
Gál Péter

webáruház készítés
Gál Péter

Galocaffe és a WKMastery alapítója

Az egyik legnagyobb magyar
e-kereskedelmi konferencia az Internet Hungary
ezt írta rólam, amikor legutoljára előadó voltam.

Galocaffe alapító-tulajdonosa és a Webáruház Indítás Lépésről Lépésre című könyv szerzője. Péter tapasztalata szerteágazó. Amellett, hogy webáruház fejlesztő céget vezet, volt marketing vezetője egy 5 webáruházból álló portfóliónak is, valamint legutoljára a Ringier Axel Springer digitális portfóliójának a hirdetési árbevételéért felelt. Olyan márkák digitális monetizálása tartozott hozzá mint a Blikk.hu, Glamour.hu, Noizz.hu vagy az Egészségkalauz.hu

Facebook
Email
WhatsApp
LinkedIn