A webáruházak forgalma évről évre emelkedik. Ez tény.
Jelenleg a hazai online kiskereskedelem a teljes kereskedelem közel 8%-át teszi ki. A fejlettebb gazdaságokban, (nyugaton valamint Amerikában) ez a szám már meghaladja a 15%-ot.
Megszokott, hogy hozzánk lassabban érnek el az újdonságok, de ezekből a számokból látható, hogy az online kiskereskedelem egy robbanás előtt áll.
Évről évre növekvő tendenciát mutatnak az online patikák forgalma. Nem meglepő, hiszen nem olyan régen bevezetésre került az úgy nevezett e-recept, amivel vényköteles gyógyászati készítményeket is lehet online felületen értékesíteni.
A sikert megkönnyíti ezen felül, hogy a konkurenciának mondható nagy patikák online felülete elenyésző. Továbbá hatalmas előnye ennek a webáruháznak a szortiment folyamatos bővítési lehetősége is.
Gondolj csak bele, hány vitamin, fájdalom csillapító, baba termék közül válogathatunk egy gyógyszertárban. Különböző hatóanyagok, kis/Nagy kiszerelések, gyakorlatilag a kiegészítő termékeknek csak a képzelet szab határt.
Általánosságban elmondható, hogy ezen a piacon jelenleg nagyobb kereslet található, mint kínálat. Bőven van lehetőség mindenki számára.
Mutatok 3 olyan webáruházat, akik mindenféleképpen követendő példák lehetnek, ha hasonló vállalkozásban gondolkodsz.
https://www.sipo.hu/
https://www.prevenciopatika.hu/
https://internetpatika.hu/
+ 1
Jelenleg fejlesztünk egy webpatikát, amint készen van ki fogom egészíteni a listát, nagyon hiszek benne, hogy fel fogja venni a versenyt a fenti cégekkel.
Hirtelen az ember nem is gondolna erre ugye?
Pedig a piaci kereslet adott, a horgászati kellékekben, kiegészítőkben remek haszonszerzési lehetőség van. A forgalom pedig egyértelműen évről évre növekszik.
Viszont itt is igaz, hogy csak azok a vállalkozók lesznek sikeresek, akik megfelelő webáruházzal rendelkeznek, és időt belefektetve, okosan kezelik azt. Ne felejtsd el, hogy a webáruházak nem működnek önállóan. Működtetni is kell azokat.
A piacon viszonylag sok horgász webáruház található, viszont csak egy kis részük kereskedik igazán ügyesen a weben. Egy megfelelő stratégiával ezt a piacot fenekestül fel lehet forgatni.
Házi kedvenceink fontos szerepet töltenek be az életünkben, többen családtagként kezelik őket.
Természetesen én is, hiszen 7 éve „macskás család” lettünk 🙂
Éppen ezért tudom, hogy a kis családtagokra nem sajnálunk pénzt áldozni. Viszont, amit már kevesebben tudnak, hogy nagyon sok esetben ezeken a termékeken bizony több százszoros haszon van.
Gazdiként az ember ezzel szinte mit sem törődve vásárolja meg a terméket, de vállalkozóként már igazán figyelemfelkeltő összegekről is beszélhetünk.
A piac itt egy picit telítettebb, mint a fent említett webáruházak esetében, de egy kis fantáziával, a réspiacokon még bőven van keresni való.
4, Háztartási kellékek
Ez egy viszonylag „unalmasabb” kategóriának minősül a webáruházak tekintetében. Azonban ennek is van előnye, hiszen nem annyira sokan akarnak háztartási kellék webáruházat indítani mint pl.: PC webáruházat, vagy mobil telefon tok webáruházat.
Ha átnézed a kínálatot azt láthatod, hogy nagyon sok webáruház a Kínából behozott olcsó termékekkel próbál kereskedni. Én magam is értékesítettem ilyen termékeket tudom, hogy van rá kereslet, de mivel mindenki ezt árulja, nehéz érvényesülni. Amennyiben ebben a szegmensben gondolkozol, akkor azt tudom javasolni, hogy egy jó stratégiával egy kisebb réspiacra célozz. Árulj speciális termékeket magasabb árréssel. Ha viszont mégis a Kínából behozott termékeket szeretnéd értékesíteni, akkor fel kell készülnöd arra, hogy elég nagy az árverseny. Nem lehetetlen nyerni, de nagyon kicsi árréssel számolj.
5, Kozmetikumok
A kozmetikumok piaca évről évre TOP kategóriákban szerepel. Konkurencia szempontjából viszonylag telített, viszont a piac mindig éhes az újdonságokra. Ebben a piacban egyértelműen van lehetőség, viszont hasonlóan mint a háztartási kellékeknél egy speciális terméket érdemes értékesíteni.
Két lehetőséged van egyébként a webáruházak esetében. Az egyik, hogy tömeg terméket értékesítesz, de akkor ahogy mondtam el, fel kell készülnöd az árversenyre. A másik lehetőség, hogy egy kisebb réspiac számára valamilyen speciális terméket értékesítesz. Ebben az esetben nem lesz akkora forgalmad mind a tömegtermékek esetében, viszont nagyobb árréssel számolhatsz. Ezen kívül a másik előnye a réspiacok kiszolgálásának, hogy mivel kisebb a forgalom, ezért kisebb infrastruktúrára is van szükséged. Kisebb raktár, kevesebb kiszolgáló személyzet mindezt nagyobb árrés mellett. Kezdőként én mindenképpen ezt javasolnám neked.
6, Barkács
A barkács piac szintén egy évek óta meghatározó kategória a TOP webáruházak körében. Bár már ide is betörtek a kínai termékek, azért van lehetőség a minőségi termékek értékesítésére.
Kevés jó szerszám webáruház van a piacon. Arra viszont figyelned kell, hogy az árrés amennyiben „A” brandes termékeket (Makita, Bosch, Hitachi stb…) szeretnél értékesíteni viszonylag alacsony. Egy 15.000 Ft-os fúrógépen lehet, hogy csak 5-600 Ft az árrésed, ami jelentős kockázat. Így azt javaslom, hogy ha ebben a piacban gondolkodsz, akkor a termék portfóliódat mixelve állítsd össze. Legyenek benne kínai olcsó termékek is, és legyenek bene minőségi „A” brandes termékek is.
Szintén forgalmaztam barkács termékeket, rengeteg akkus fúró, fűnyírót, csavarkulcs készleteket adtunk el. Azt gondolom, hogy a nehézségek ellenére ebben a piacban sem lehet nagyon mellé lőni.
7, Divat
Megtörni látszik az az évek óta uralkodó trend, hogy ruhát nem vesznek az emberek online. A feleségemen is látom, hogy ez nem így van 🙂 Valamint van néhány ruhával foglalkozó ügyfelünk és ők is nagyon szép eredményekről számolnak be.
Egyértelműen felfelé ívelő ennek a piacnak a pályája. A nehézség, hogy sok nagy konkurenciával kell megküzdeni pl.: H&M, Zara, FashionDays… viszont a nehézségeket kompenzálja, hogy nagyon jó árrés van a ruhákon és nagyon nagy rá a kereslet is.
Mindenkit bíztatok, aki ebben az irányban gondolkodik!
8, Élelmiszer
Az elmúlt években az egyik legizgalmasabb kérdés, hogy merre tart az élelmiszerek online vásárlására. Nagyon lassan haladnak a multik webáruházainak a bevezetése.
A Tesco is pl.: még csak Budapest és környékén szállít ki. Az egyetlen országosan kiszállító és nagy névnek mondható webáruház a GRoby.
Én azt gondolom, hogy az online étel vásárlásban és az aznapi kiszállításban hatalmas lehetőség van. Nálunk Kecskeméten pl.: mindössze 1 cég csinálja és ő sem használja ki az ebben a piacban rejlő lehetőségeket.
Mindenki az általános élelmiszerek kiszállításán és az átlagos vásárlók kiszolgálásán dolgozik. Megjegyzem, hogy itt is még csak a piac egy nagyon elhanyagolható százalékát szolgálják ki, szóval bőven van hova fejlődni.
Azonban az exkluzív szolgáltatások, és a prémium ügyfelek kiszolgálásának még csak a gondolata sem létezik ezen a piacon. Nagyon az elején tart a piac, a felsorolt kategóriák közül véleményem szerintem ebben van a legnagyobb lehetőség.
9, Lakberendezés
Tipikus olyan szegmens a lakberendezés, ahol szerintem kimondottan a réspiacra érdemes lőni és a drágább, prémium termékeket érdemes elkezdeni forgalmazni.
Nem ritka, hogy egy ilyen terméken akár 50-100%-os haszon is van. Ebben a szegmensben még nem kereskedtem, de amennyiben indítanék ilyen jellegű webáruházat biztosan a drágább termékeket értékesíteném.
Érdekes viszont, hogy a butopea.com pedig pont az ellenkezőjét bizonyította be. Szerinte a stílus megfizethető és kedvező áron biztosít lakberendezési kellékeket.
Bárhogy is, ez a piac még mindig nyitott. Vannak nagy versenytársak pl.: IKEA, Mömax stb… viszont nincs sok jelentős konkurencia.
10, Baba termékek
Magyarország egy speciális helyzetben van. Bár csökkenő a demográfiai rátánk jelenleg a kormány mindent elkövet annak érdekében, hogy ez megforduljon, és a jelek afelé mutatnak, hogy ez meg is fog fordulni. Mindenféle politizálás nélkül ebből nekünk e-kereskedőknek, egyetlen egy következtetést kell levonnunk mégpedig az, hogy ez a piac nagyon hamar egy növekvő stádiumba fog lépni, ami azt jelenti, hogy meg fog növekedni a kereslet.
Egyébként is csak 2-3 olyan webáruház van, ahol a kismamák és kispapák megfelelő információt kaphatnak a termékekről és átfogó szortimenttel is rendelkeznek.
Valamint további előnye ennek a piacnak, hogy a vásárlók egy része kevésbé ár érzékeny hiszen a kicsinek mindig mindenből a legjobbat akarja.
Ezen túl a célközönség nagyon könnyen beazonosítható akár egy Facebook hirdetéssel, akár más offline eszközökkel.
Viszonylag sok baba termékeket forgalmazó webáruház jön létre, de egy jó és átfogó stratégiával ezek az újonnan létrejött webáruházak verhetőek a versenyben.
Nagyon remélem, hogy sikerült objektíven bemutatnom ezt a 10 TOP webáruház ötletet.
Amennyiben valamelyik szegmens megtetszett és webáruház indításán gondolkozol, úgy kérj tőlünk egy ingyenes konzultációt.
➡️ ➡️ ➡️ Akkor ez az ingyenes konzultáció Neked való!
===========
Hogyan tudod igénybe venni az ingyenes konzultációt?
===========
1, Görgess le az aljára, a Kérj ingyenes konzultációt részig
2, Iratkozz fel az űrlapra és válassz ki egy számodra alkalmas időpontot.
3, Foglald le az időpontot, és várd a megkeresésünket.
❗ Nem kell semmi extrával készülnöd, eleinte csak telefonon fogunk felhívni, hogy megkérdezzük, hogy pontosan miben is tudunk segíteni. Egy kötetlen, körülbelül 20-30 perces telefonbeszélgetésre számíts.
Ha bármiben elakadnál, vagy kérdésed van, akkor írj nekem bátran.
Kellemes napot kívánok!
Szia, itt Gál Péter.
Én foglak segíteni, hogy minden tudásod és készséged
meglegyen ahhoz, hogy minél hamarabb el tudj indítani egy profitábilis webáruházat.
©Copyright, Galocaffe