10 online trend, amire érdemes figyelmet szentelni a webáruház tulajdonosoknak

A sikeres és jövedelmező webáruházhoz elengedhetetlen, hogy folyamatosan modernizálódj, pörögj és friss legyél. Tudnod kell, mire van szüksége a népnek (és a keresőrobotoknak, a Google-nak) és azt kell adni, ahogyan azt a jó öreg Marcus Aurelius is megfogalmazta: „Kenyeret és cirkuszt a népnek”. Napjainkban ezt a cikkben felsorolt 10 online trenddel érheted el, és tutira elégedett ésszel a látható eredményekkel.

 

 

  1. Főszerepben a mobileszközök

 

Hasznos és szép dolog a laptop, de egyre több ember nyomkodja még a vécén is a telefonját, meg este az ágyban a tabletjét. Vagyis ezek az eszközök főszerephez jutnak, hiszen ezekről a kütyükről is eljuthat a látogató a webáruházadba és akár vásárolhat is. Éppen ezért kell a webáruházad kialakításakor figyelembe venni a mobilról érkező felhasználókat is.

 

  1. Figyelj a mobilhirdetésekre!

 

A tény, hogy egyre többen neteznek és élik életüket a mobileszközökön keresztül, nem csak azt jelenti rád nézve, hogy mobil-felhasználóbaráttá kell tenned a webáruházadat (legyen akár B2B webáruház vagy Opencart webshop). Hanem azt is, hogy fokozott figyelmet kell fordítanod a mobilhirdetésekre is. A Google is már rég megtette, hogy bevezette a mobilra célzott keresőhirdetéseket. Például a Google Adwords követi az okostelefonon vagy tableten történő keresési igényeket, így beállíthatjuk, hogy milyen hirdetést jelenítsen meg a felhasználónak attól függően, hogy milyen eszköz segítségével szörfözik.

 

  1. Közösségi médiahasználat

 

Ilyen tekintetben még mindig a Facebook tereli leginkább a látogatókat a webáruházak felé. De célszerű több médium irányába is kikacsintgatnunk, mint például az egyre népszerűbb Pinterest felé, 

amelynek lényege, hogy képeket tölthetünk fel szöveggel együtt egy virtuális falra. De a képfeltöltést és a megosztást már sokan a WhatsAppon-on és Snapchaten-en tudják le, amik ingyenes üzenetküldő és hívó szolgáltatások.  Aztán képfeltöltés esetén ne feledkezzünk meg az Instagramról se. Mikor hirdetni, kampányolni akarunk, jusson az eszünkbe, hogy az emberek nem reklámokat akarnak nézni, mikor fellépnek egy ilyen oldalakra, hanem közösségi életet élni, emiatt kell közvetettebb reklámeszközöket használni.

 

  1. Tartalommarketing fontossága

 

 A több és jobb minőségi tartalom elengedhetetlen és nem csak a SEO szempontok miatt. Ma már egyre több Opencart webáruház gyárt blogokat, illetve ír közösségi oldalaikon hasznos bejegyzéseket, és oszt meg képeket és videókat. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy egy szorosabb kapcsolat épüljön ki az áruház és a potenciális vásárló között.

A webáruházadban legyenek részletes és vágykeltő termékleírások, a vásárlói vélemények és ajánlások. Ezek nemcsak SEO szempontból fontosak, hanem hatással vannak a vásárlói döntésekre is. Arra is ügyeljünk, hogy tartalmainkat közösségi ikonokkal lássuk el, hogyan könnyen meglehessen osztani őket.

 

  1. Törekedj az egyszerűségre!

 

Az embereket ma milliónyi inger éri egy nap. A weboldalakon, ahol megfordulnak, reklámok száza zúdul rá. Ezért a látogatók könnyen érzéketlenné válhatnak a megszólításra. Törekedj az egyszerű megoldásokra. A letisztult, átlátható felület megkönnyíti a böngészés közben a látogató dolgát.

 

  1. Több forrásból származó információk hatékony felhasználása

 

Ma már rengeteg mindent tudhatunk meg a felhasználókról, mint például olyan információkat, hogy milyen eszközről érkeztek a weboldalunkra, hol tartózkodtak akkor, milyen oldalakat néztek meg, stb. De mihez kezdjünk ezekkel az információkkal? Például általuk személyre szabhatod az ajánlataidat és a hirdetéseidet.

 

  1. Érkeznek az új eszközök

 

Világunk kezd nagyon elmenni a Mission Impossible felé. Megjelent a Google szemüveg, az okos órák és más innovatív cuccok a piacon, de szerencsére ezek még nagyon babacsukába járnak.  De ha totál elterjednének, akkor a webáruházaknak fel kell készülniük arra, hogy ezeken az eszközökön keresztül is tovább ajánlhassanak, hirdethessenek. 

 

  1. Gyorsabb szállítás


Az online rendeléseknek az az egyetlen hátránya, hogy nem vehetjük át azonnal a terméket, hanem a webáruháztól függően 2-14 napig kell várni a szállításra. Ezt a pirinyó bibit felismerve néhány nagyobb webáruház már kínál másnapi szállítási lehetőséget…

 

  1. Minőségi ügyfélszolgálat


A vásárlók elvárják, hogy ugyanazt a segítséget kapják meg online, mintha mondjuk, egy mezei boltban vásárolnának. Csakhogy ezt az igényt az e-mailezés és a telefonos ügyfélszolgálat nem tudja maximálisan kielégíteni. De már több webáruház is elkezdett ráállni arra, hogy legalább napközben elérhető legyen náluk az élő chat, ám ebből hamarosan akár napi 24 órás „rendelés” is lehet…

 

  1. A kiskereskedők is online vásárolnak


A kutatások szerint ma a kiskereskedők jelentős része is online szerzi be a termékeit. Ez lehetőséget ad a B2B (Business to Business) vállalkozásoknak, hogy elmozduljanak az internet irányába.