Webáruház keresőoptimalizálás és webshop optimalizálás

A webáruházak sorsa a látogatóktól és a Google-től függ. Ezért kell tudatosan ésszel neki állni a webáruház keresőoptimalizálásnak és webshop optimalizálásnak, amelyekkel azt érjük el, hogy megfeleljünk a szentséges Google kereső előírásainak és a mi szeretett webáruházunk. Mert ha elnyeri a „tetszését” és megfelelőnek ítéli, előresorolja, és tárt kapukkal várhatjuk a becses látogatók tömegét. Lássuk, mit kell ahhoz tenned lépésről lépésre, hogy ez ne csak egy szép esti mese legyen!

Olyan ez, mint a filmkészítés. Ha tarolni akarunk az Oscar-gálán, akkor ütős filmet kell rendeznünk. Ezért képzeld el a következő jelenetet: A látogató megérkezik az egyik termékedet bemutató aloldalra. Neked mindent meg kell tenni azért, hogy kielégítsd a kíváncsiságát, az érdeklődését, hogy kiszolgáld az igényeit, még azt is, amiről talán ő maga sem tud annak érdekében, hogy megtetszen neki a termék. Hiszen a webshop indításának oka az értékesítés, amihez egy jól felépített rendszer kell.

A webáruház (szerkezet/tartalom) optimalizálás 10+1 lépcsőfoka:

  1. Figyelj oda arra, hogy az oldalad atom gyorsan töltődjön be. Egyrészt a rangsorolási tényező miatt a Google-ban, másrészt mert a látogatók rühellnek várni
  2. Minőségi termékfotókra lesz szükséged: minél több, annál jobb, minden oldalról, szemszögből
  3. Videókat is bátran készíthetsz, amikkel prezentálod a terméket vagy annak használatát
  4. Fantasztikus és meggyőző, egyedi termékleírások óriási hatalommal bírnak. De gondolj azokra is, akiknek nincs túl sok kedvük olvasgatni. Nekik készíts egy összefoglaló-szerű bekezdést a szöveg elejére, és segítsd az olvasást bekezdésekkel és felsorolásokkal
  5. Akciós, illetve legnépszerűbb termékek kapjanak külön oldalt, kommunikáljuk őket „feltűnően”
  6. A felhasználók szívesen részesítik előnyben más vásárlók véleményét, észrevételét, ezért nem árt, ha ezek szerepelnek a termék adatlapján
  7. Az ár feltűntetése nem hiányozhat, és legyen egyértelmű, hogy összeg, amit látunk bruttó vagy nettó
  8. Tedd keresőbaráttá a webáruházadat
  9. Bevethetsz esetleg kalkulációs segédeszközöket! Például ruhákat forgalmazó webshoppoknál nagy segítség, ha legalább egy  mérettáblázat tájékoztatja a vásárlókat arról, hogy az M-es méret hány centis szélességeket és hosszúságokat is takar
  10. A szállítással kapcsolatos információk legyenek szem előtt, és ne felejtsd el kommunikálni, hogy milyen feltételek mellett juthat az vásárló kedvezményhez vagy ingyenes szállításhoz
  11. Folyamatos tartalom fejlesztésre lesz szükséged, különösen, ha van a webáruházadnak blogja

A webáruház keresőoptimalizálás 10 lépcsőfoka:

  1. Határozd meg a leghatékonyabb kulcsszavakat, akár a célcsoport szerint, akiknek szánod a webáruházat
  2. Használj stratégiai kulcsszavakat horgonyszövegként
  3. Kerüld a duplikált tartalmakat! Ehhez érdemes lehet segítségül hívnod a Duplication checker-t
  4. Írj ellenállhatatlan termékleírásokat, ahogy az előbbi bekezdésben ez már megcsendült
  5. Optimalizáld a termékekhez kapcsolódó képeket, vagyis kulcsszavakkal kell ellátni, szövegezni őket
  6. Keresőmotor barát URL-eket használj (például kötőjeleket aláhúzások helyett)
  7. Kövesd nyomon a konverziókat az analitikai eszközökben
  8. Javíts a webáruház használhatóságán A/B teszteléssel (Ez egy „próba”, amely egy internetes oldal két különböző variációját hasonlítja össze és vizsgálja, melyik teljesít jobban. A tesztelésből egyértelműen kiderül, hogy a látogatóid a kettő közül melyik megoldást kedvelik jobban: melyik ösztönzi őket az oldalon maradásra, átkattintásra, feliratkozásra vagy éppen vásárlásra.)
  9. Webáruház releváns linképítés és linkhálózat építés
  10. Kerüld a törött linkeket (Ezek azok a webáruházadban található linkek, amelyek hibásan lettek létrehozva, vagy a hivatkozás célja időközben megszűnt.)