Az a szóösszetétel, hogy felhasználói élmény, mindenki által ismeretes, de mégis kevesen fektetnek rá úgy isten igazán hangsúlyt. Manapság a fontossági sorrend élén a mesés design áll, csakhogy ez kevés, ha az oldal nem elég hasznos vagy használható. Mert hiába az álomszerű wellness fürdő, ha a masszőr úgy masszíroz, mintha húst klopfolna. Segítünk neked abban, hogy a te webáruházad egy kéjutazás legyen a látogató számára és a webshop indítása sikersztori legyen!
Ez a kifejezés magába foglalja a felhasználó mindenféle interakcióját a céggel, a termékkel, a szolgáltatással. Úgyis mondhatnánk, hogy az a felhasználói élmény az, amikor a látogató ezekkel kapcsolatba kerül és valamilyen hatást – pl. tetszést vagy nem tetszést – vált ki belőle.
Márpedig ha ilyen hatást válthatunk ki valakiből – vagyis a potenciális vásárlóinkból – logikus, hogy minél jobb, szebb, izgalmasabb, emlékezetesebb élményt akarunk belőlük kicsikarni. Mindezt alig néhány másodperc alatt! Elvégre az első randinál is néha már az első pillanatban tudják a részvevők, hogy a másik élete nagy szerelme lesz vagy az, akinek a cuccait a harmadikról dobálja ki.
Szóval nem csak a designt, hanem az oldal felhasználhatóságát is alaposan meg kell választani, hogy az ideális legyen a látogató számára, nem pedig idegesítő. Persze most felmerül benned a kérdés, hogy mégis hova akarok ezzel kilyukadni, mert ha nem vagy telepata, aligha fogod tudni kitalálni mire vágyik a látogató, mi tetszik az embereknek, ugyanis a szépség és a haszon kérdés is valahol szubjektív dolog. Vagyis rengeteg apró dolgon állhat vagy bukhat az a disznó felhasználói élmény. De ne ess kétségbe, mert nem kell telepatának lenned, hanem megsúgom én neked a következő blogbejegyzésemben, mi az, amit megtehetsz azért, hogy növeld a felhasználó élményt és azzal együtt a vásárlást is az oldaladon. Ne aggódj, nem támasztok neked irreális elvárásokat, csupán egy kis odafigyelésre lesz szükséged!
Hoho, bizony, akár arra is van lehetőséged, hogy lemérd a felhasználó élményt az oldaladon! Érdemes kapásból egy előtte-utána összevetést készíteni. Vagyis legyen egy felmérés a jelen állásról és azután, hogy elkezdtél tudatosan foglalkozni a felhasználó élmény javításával, vagyis a vásárlók kielégítésével.
A legegyszerűbb módja annak, hogy gyorsan és könnyen teszteld, hogy a webshopod (legyen akár B2C vagy B2B webáruház) mit vált ki a látogatóból, megkérheted egy-két barátodat, ismerősödet, és azok ismerőseit, akik elfogulatlanul véleményezik az oldaladat és építő kritikákkal látnak el. Így számos hiányosságra derülhet fény és megtudhatod, milyen érzéseket váltott ki belőlük az oldalad.
De ennél objektívebb mérési lehetőség is létezik. A látogató jelenléte megmutatkozik a statisztikákban is, amit például a Google Analytics programmal nyomon követhetsz. Ezáltal megtudhatod, hogy a látogatók közül hányan és milyen gyorsan fordulnak vissza a honlapról (vagyis ebből kiderül, azt kapták-e, amit vártak), hogy mennyi ideig tartózkodnak ott (értelemszerűen minél tovább, annál jobb), illetve hogy milyen arányban jön létre konverzió (feliratkozott-e, vásárolt-e, és így tovább.).
©Copyright, Galocaffe