Azért nem megy a webáruházad mert WordPress - Woocommerce rendszert használsz

Nagyon fontos kérdés egy webshop fejlesztése kapcsán, hogy hosszú távon milyen céljaid lehetnek. Persze azonnal rávághatod erre a felvetésre azt, hogy a „jövő kifűrkészhetetlen”, és ha ezen még egyet szeretnél csavarni, akkor úgy fogalmazol, hogy „a jövő szüntelen mozgásban van, nem egy lehetséges jövő van, hanem sok”. És valószínűleg igazad is van, hiszen amikor online webáruházat gründolsz, nem feltétlenül gondolod végig már a századik vagy éppen százegyedik kérdést vagy éppen lépést. Vállalkozó vagy, szeretnéd minél hamarabb, a lehető legprofibb webshopot, a lehető legtöbb funkcióval. A továbbfejleszthetőség, így a jövőbeli funkcióbővítés szempontjai a kezdet kezdetén mellékesek. Ekkor azonban nagy hibát követhetsz el!

Mostani cikkünkben azt szeretnénk bemutatni neked, hogy miért lehet jó megoldás már az internetre lépés hajnalán egy nyílt forráskódú webmotor, az OpenCart használata a világ egyik legegyszerűbb webáruház bővítménye, a WooCommerce helyett. 

Merthogy valószínűleg számodra is a WooCommercet ajánlották a hozzáértők, amikor érdeklődtél náluk olyan kulcsszavakkal, mint hogy „könnyen és gyorsan”. Ők azt mondták, hogy ez a legegyszerűbb választás, ha WordPress alapú oldalad van, ha WordPress alapú weblapodat szeretnéd rövid időn belül transzformálni egy online webshoppá.

Ez a megoldás nagyon sokaknak vonzó lehet, hiszen még a régi oldal designját is könnyen megtarthatjuk, ez pedig nagy előny lehet, hiszen a régi, visszatérő vásárlóinkat sem fogja rapid kultúrsokk érni, ha a megújulás után újra rálépnek az oldalunkra. A WooCommerce webáruház ráhúzása egy WordPresses oldalra csupán annyit tesz, hogy egy bővítményt installálnunk. És már kész is.

Egy rövidtávú könnyítés azonban a hosszú távú fejlődés gátja lehet (akár rövidtávon is), amely után lehet, hogy a kezdeti bevételeinket majd a további fejlesztésekbe kell applikálni. Így pedig simán megtörténhet az is, hogy az első blikkre kecsegtető ajánlatnak tűnő WooCommerce bővítmény egy idő után a hátráltat majd minket, és egyre nagyobb fejtörést okoz majd, hogy rakétagyorsasággal fejlődő üzletünk igényeit IT oldalról is teljesíteni tudhassuk. 

Sőt, megeshet az is, hogy idővel a növekvő ügyféligényeket sem tudjuk majd kielégíteni. Mert elkövettünk egy hibát már a legelején, gyorsan és könnyen szerettünk volna mindent, de a döntést nem készítettük elő kellő körültekintéssel. Nem tájékozódtunk a neten, nem olvasgattunk az egyes webáruház típusok előnyeit és hátrányait firtató blogposztokat és cikkeket, illetve ami talán a legnagyobb hiányosság, hogy nem kértük ki nagy tapsztalattal rendelkező szakemberek véleményét a választás előtt.

A kérdés tehát az, hogy neked elég-e egy WooCommerces megoldás, vagy olyan a terméked és az üzleted, hogy szinte biztos, egy másik lehetőség lesz a nyerő nálad? Tényleg lehet, hogy azért nem hasít a webáruházad, mivel WordPress alapú webáruház rendszert használsz?

Megeshet, méghozzá nagyon könnyen. Ezért hoztuk most neked ezt a cikket, hogy még idejében váltani tudj, ha már belekezdtél. Ha pedig még csak gondolkozol azon, hogy milyen webáruházat szeretnél, akkor számodra hatalmas segítség lehet ez a pár ezer karakter, ahol megpróbálunk jobban rávilágítani a WooCommerce buktatóira.

A Galocaffenél több mint tíz év tapasztalattal a hátunk mögött fejlesztünk webshopokat, ha az elkövetkező cikkünk meggyőzőtt afelől, hogy nálunk biztos kezekben lehet jövendő webáruházad, jelentkezz az oldalunkon, és tartunk számodra egy ingyenes demót is, amelynek keretében bemutatjuk, hogyan működik a rendszerünk. 

De először is mindenképpen ajánljuk, hogy olvasd végig következő cikkünket, amelyből már alapból számtalan fontos kérdésedre azonnal választ találhatsz.

A cél, hogy te legyél A BOLT, és ne csak az egyik bolt

A WordPress alapjáraton egy blogrendszer, azért készítették, hogy különböző hírportálokat, blogokat és üzleti portálokat lehessen rá fejleszteni. Maga a WooCommerce pedig – mint már korábban is említettük – egy bővítmény, amely a blogoldalt alakítjá át webshoppá, de ettől ez még nem egy e-kereskedelmi platform.

Ebből következik az előnye, hiszen könnyű rá fejleszteni, így pedig nagyon olcsó. Azok a fejlesztők és cégek, akik és amelyek kezdők, nincsenek túl régóta a piacon, ezáltal pedig nem rendelkeznek elég tudással, ők alapból a WooCommercet használják, és ezt fogják neked is ajánlani.

Azonban egy rakat funkció, amely elengedhetetlen számodra ahhoz, hogy egy menő, 21. századi webshopod legyen, amely maximálisan segíti a termékeid eladásainak felpörgetését, miközben a vásárlóidnak is azonnal utat mutat a szükséges dolgokhoz a webáruházadon, hiányzik belőle.

A lényeg, amit mi mindig is hangsúlyozunk az ügyfeleink számára a konzultációk és fejlesztések során, hogy egy online áruház kialakításánál nagyon fontos arra gondolni, hogy a te webáruházad legyen A (nagybetűs) BOLT, amit a potenciális vásárló keres, és ahol szeretné elkölteni a pénzét. És ne te legyél az egyik bolt a további száz közül, ahol megfordul, de lekoccol hamarjában, mivel nehezen tudott navigálni a felületen. 

Valószínűleg azt érezte a gyorsan lelépő user, hogy a te boltod gagyi, és így a termékeidtől sem várhat mást.

Hiszen egy webshop funkcionalitása és designja valójában nagyon fontos marketingeszköz, komoly meggyőző erővel rendelkezik a vásárlások során.

Korábbi cikkeinkben megosztottuk veled a több száz webshopfejlesztés során gyűjtött tapasztalatainkat, hogy (szerintünk) milyen egy jó webshop, melyek a legfontosabb fejlesztési tényezők egy jól működő netes áruház kialakításakor, illetve azt is megnéztük ezzel kapcsolatban, hogy milyen módon kell potenciális vevőid elé tálalnod a termékeidet, hogy biztoss(abb) lehess a sikerben.

Amit a vásárló lát: a termékoldal, és annak sajátosságai

A termékoldal minden WooCommerce rendszerben ugyanúgy néz ki, így pedig nehezen tudsz kiemelkedni a webshopok hömpölygő tömegéből. Ráadásul egy rakat dolognak, amelyeknek ma már alapfunkcióként használható állapotban kellene lenniük, amikor te „netre lépsz”, nincsenek benne a WooCommercben. 

Ilyen például az autocomplete, vagyis az automatikus javaslatok keresési funkció, amelyről kevesen tudják, de a vállalkozásunk forgalmának felpörgetésében is elemi erővel bírhat. A statsiztikák ugyanis azt mutatják, hogy egy webáruház forgalmának akár az 50 százaléka is olyan userektől érkezik, akik már használták az autocomplete keresést. 

De többek között ilyen a szűrű funkció is, amely egyes webáruházaknál a legfontosabb segítségünk, amikor egy terméket keresünk.

Ezek a funkciók a Galocaffe fejlesztette webáruházaknál már alapból megtaláhatók a funkciólistában. Ha viszont te a nulláról szeretnél, olcsón felhúzni egy WooCommerce alapokon működő webáruházat, akkor ezeknek a funkcióknak is külön-külön meg kell vásárolnód a licenceit, vagyis az engedélyeket, hogy használhasd ezeket. 

A lépésről lépésre haladó törpefejlesztések végén megeshet, hogy a 30-40 pluginnál járunk majd, amelyek mind havidíjasok, vagy éves díjat kell fizetni értük. Az összeg, amelyet a webáruházunk fejlesztésére kell fordítanunk, azonban egyre csak nő.

Ráadásul a pluginok túlnyomó többsége angol nyelvű, így az első fontos dolog, amelyet meg kell majd lépnünk, ha a WooCommercet választjuk, hogy a pluginokat magyarítsuk.

Akadhatnak más problémák is a pluginok kapcsán.

Ha több tucatnyi plugint applikálunk az oldalunkba, jelentkezhet még egy probléma, ami óriási galibákat okozhat hosszú távon, méghozzá az, hogy egyes pluginok nem kompatibilisek egymással. Így megeshet, hogy valamelyik plugin összedönti az egész oldalunkat. Ezt a fejlesztő ugyan „még meg tudja javítani”, egy új frissítés azonban könnyen újabb fennakadásokat okozhat.

Léptékek és mértékek

A nagyobb baj ott jöhet majd, amikor a termékeidet fel kell töltened a webáruházba, és észreveszed, hogy a szépen lassan gyarapodó webshopod kínálata a pár százas árucikk kínálatról több ezresre kúszott fel.

Ha ezeket feltöltjük WooCommerc alapokon működő webáruház rendszerünkbe, akkor az oldalak betöltési ideje hirtelen megemelkedhet, hiszen a WooCommerce webáruházakat nem ilyen hatalmas volumenre tervezték.

Az oldalbetöltés idejének növekedése pedig elképesztően nagy bevételkiesést okozhat neked, hiszen potenciális vásárlóid otthagyják az oldaladat, mielőtt betöltődne a termék, amelyet szeretnének megvásárolni. Pedig már célegyenesben voltál.

Extra funkciók nélkül

A WooCommerce webáruházakat a Galocaffenél azoknak az „elsőwebshopos” e-kereskedőknek ajánljuk, akik nem biztosak termékükben, akik szeretnének egy próbát tenni, hogy mekkora kereslet van az általad értékesítésre kínált cikkekre. 

Hiszen, ahogy már korábban is írtuk, rengeteg (ma már alapnak tekintett) funkció hiányzik belőle, sőt, több ezres termékpaletta jelenléte mellett óriási bajok jöhetnek elő az oldalbetöléseknél is. Ráadásul, ha valami nagyon extrára, kifejezetten csak a mi termékünkre szabott funkcióra vágyunk, akkor valószínűleg a fejlesztő azt fogja nekünk mondani, hogy lehetetlen.

Ilyen lehet például a fizetéseknél előjövő kombinációs kedvezmények funkció is, amely például B2B webáruházak fejlesztésénél jöhet nagyon jó. De többek között ilyen lehet különböző vállalatirányítási rendszerek integrációja is, amelyek nyilván tartják a viszonteladóinkat is, illetve árakat és kedvezményeket is társítanak hozzájuk.

Sérülékeny oldal

A WordPress oldalakkal kapcsolatban gyakran feljön az a kritika, hogy sérülékenyek, így pedig üzletünk folyamatos kockázatoknak van kitéve. Nem szeretjük, ha betörnek hozzánk, nem szeretjük, ha nem várt idegenek ki-be járkálnak a házunkban vagy éppen a webshopunkban. 

Ráadásul a neten (pláne a webshopok esetén) a veszély sokkal nagyobb, ha komoly adatbázisokat tárolunk a korábbi vagy éppen potenciális vevőinkkel kapcsolatban, hiszen értékes információkat lophatnak el tőlünk. Olyanokat is, amelyeket már több éve gyűjtögetünk hatalmas munkával, pénzt és munkaórát nem sajnálva rá. 

2020 februárjában például egy plugin (ThemeGrill Demo Importer) hibáját kihasználva egy ideig törölhetővé váltak azon WordPress-oldalak tartalmai, illetve azon weblapok irányítása is átvehetővé vált, amelyeken a plugin egy bizonyos verziója futott.

A világon több millión használnak WordPress motorral futú oldalakat, hiszen ez egy ingyenes, nyílt forráskódú rendszer. Népszerűsége és olcsósága az egyik serpenyőben, míg rengeteg biztonsági rés a másikban. A WordPress oldalakat így állandoan frissíteni kell, hogy a támadásokat megakadályozhassuk. És még ez sem garantálja azt, hogy teljesen biztonságban legyünk.

A WordPress kiváló megoldás is lehet

Csak nem éppen egy sikeres kereskedőnek akkor, amikor éppen e-kereskedővé szeretne válni, és olyan webshopot fejlesztetne egy csapattal, amely hosszú távon is kiállná az idők próbáját, tele van olyan funkciókkal, amelyeket megfelelő módon használva fel tudja pörgetni a bevételeit az online térben is.

A WordPress motor kiváló választás lehet egy mezei weboldal, egy üzleti oldal, egy szakmai blog vagy éppen egy hírekkel foglalkozó blog esetén. Mint láthatjátok, a Galocaffenál mi is WordPress alapú oldalt használunk, amelyen bemutathassukuk nektek a termékeinket, szolgáltatásainkat, és az elmúlt évtizedben elért szakmai sikereinket.

Webáruházak fejlesztésére viszont az OpenCart alapú rendszer egy sokkal jobb megoldás lehet számodra, ha termékpalettád néhány ezer tételből áll, esetleg eléri a tízezres nagyságrendet.

Ha esetleg már ott tartasz a tervezés során vagy éppen azon vacillálsz, hogy az OpenCart vagy a Magento rendszer jobb-e számodra, figyelmedbe ajánljuk egy másik cikkünket, amelyben összegyűjtöttünk számodra egy komoly segédletet a nagy döntés előtt. Előljáróban annyit azért elárulhatunk, hogy különbésg csak a léptékekben van.

Összegzés előtt

Posztunk végére talán rájöhettél, hogy mi a Galocaffenál mindig hosszú távban gondolkodunk. Már akkor, amikor felvesszük az ügyfelünkkel a kapcsolatot, tartunk egy rövid demót, ahol elmondjuk a lehetőségeidet, vagy éppen leülünk az első szakmai konzultációra VELED.

A legfontosabb tehát a tervezhetőség, és az, hogy a vásárlóid igényeit akkor is ki tudd elégíteni, ha hirtelen nagyot nő a vállalkozásod. Az e-kereskedelem ugyanis sokkal összetettebb vállalkozás, és a potenciális ügyfeleid is sokkal több segítséget várnak az áruházadban, ahol te nem vagy ott mellettük a vásárlás során.

Így csak úgy tudod őket megfelelően navigálni, ha az oldaladat felkészíted minden lehetséges kívánságukra, és az elvárásaiknak megfelelően alakítod ki a termékoldaladat is.

Nekünk erre egy kész rendszerünk, kész megoldásunk van, és nem a nulláról kell kezdeni a fejlesztést.

Hogy ez miért jó még neked?

A rendszer megléte és működése, illetve a számtalan referenciamunka nemcsak arról árulkodhat neked, hogy egy jól bevált, jól működő, számtalan előnnyel és hasznos funkcióval felruházott fejlesztésről van szó a Galocaffénál, hanem egyben azt is jelenti, hogy számos konkurensünk előtt járunk, akik csak most kezdenek bele webáruházak fejlesztésébe. 

Nekik a nulláról kell felhúzni egy működő rendszert, kevesebb tapasztalattal, így pedig nagyobb hibalehetőséggel, több tesztelési kellemetlenséggel kell számolnod. Míg nálunk minden készen van, így pedig a fejlesztés ára is töredéke lesz annak, amelyet egy másik webshopokat fejlesztő cég elkérhet tőled.

Összegzés

Talán a következő kérdés már csak az, hogy mikor veszed fel velünk a kapcsolatot? Bízunk benne, hogy posztunk meggyőzött a hezitálás közepette, hogy webáruházadat velünk fejlesztesd le.

Hiszen számtalan webshop fejlesztése tartozik a portfóliónkba, több tucatnyi weblap között olyan nagy, többmilliárdos árbevétellel rendelkező cégek is, mint a Kaqun vagy a Spiritdrink online shopok is. Számtalan jól működő megoldás, egyedi integráció, és kipróbált funkció ékesen bizonyítja évtizednyi tapasztalatunkat a webshopok fejlesztése terén is.

Hogy pedig még jobban megkönnyítsük a döntésedet, nézzetek be a dicsőségcsarnokunkba ahol megnézheted azt, hogy még milyen egyéb webáruházak készültek nálunk a hosszú évek alatt, amióta webshopfejlesztéssel foglalkozunk. 

Hisszük, hogy a mi rendszerünk egy nagyszerű megoldás lehet a te számodra is, ha egyedi webáruház fejlesztésében gondolkozol. Bízunk  benne, hogy a fentebb részletesebben kifejtett gondolatok és példák után még rengeteg kérdés maradt benned (ez így természetes), illetve újabb lökést kaptál, hogy végre igent mondj a digitalizációra, amely egy hatalmas lehetőség lehet neked, hogy felpörgesd az üzleted és persze a bevételed is.

Ajánló

Csatlakozz a Galocaffe facebook csoportjához a WK Mastery-hez: https://www.facebook.com/groups/775366509492224

Ha szeretnél a többi partnerünkkel együtt kérdéseket feltenni akkor megteheted facebook oldalunkon: https://www.facebook.com/galocaffe/

Amennyiben minket választanál a weboldalad elkészítésére, csak írj az oldalunkon felugró chat ablakba vagy hívj minket telefonon.

A szerzőről

Gál Péter már 10 éve van a reklámszakmában
, online marketingben és a webshop fejlesztésben. Cége a  Galocaffe a legnagyobb vállalkozások partnere a webfejlesztésben. Büszkeséggel mondhatjuk el, hogy nagyon kevés olyan iparág van amiben az elmúlt 10 évben nem volt szerencsénk belekóstolni. 1000 cég, 1000 féle üzlet 1000 féle probléma. Ami közös, hogy szinte mindig sikerült profitot növelni.

Gál Péter

A Galocaffe alapítója és vezető tanácsadója

További cikkek